Каназирева: "Предизборен фойерверк за 81 млн. лв. вместо реално свършена работа Общината ще спечели пари само за зоната около Аджиасан махала, ако продължава с тези темпове", счита лидерът на „Съюз за Пловдив“ .
„Добре е градусът на политическия популизъм да поспадне и пловдивският кмет да се концентрира в подбора на качествен екип, който може да подготвя и да печели сериозни проекти“.
Така лидерът на партия „Съюз за Пловдив“ и общински съветник адв. д-р Дани Каназирева коментира съобщението, че общината „ще получи“ 81 милиона лева по ОП „Региони в растеж“.
Сумата, която все още не е защитена с реални проекти, е смешно малка на фона на мащабните инвестиционни проекти, подготвени от други български общини. Доколкото се разбира от изявлението на Иван Тотев, дори и в ръководената от него администрация не са наясно с какви проекти ще кандидатстват за въпросните милиони. А когато трябваше да похарчат 1,5 млн. лв. за интергираните планове за ОП „Региони в растеж“, надуваха балон, че ще спечелят 500 млн. лева. И този балон се спука, защото е повече от очевидно, че общината няма проектна готовност нито за развитието на икономическата зона в кв. „Гладно поле“, нито за Централна гара, въпреки че пловдивчани години наред бяха залъгвани с бъдещата автомобилна връзка между бул. „Македония“ и „Васил Априлов“.
Както върви, финансиране може да се спечели единствено за зоната около Аджиасан махала, счита Каназирева. Според нея никой няма право предварително да обещава, че градът ще получи конкретни европейски средства, ако не е осигурил три неща: качествен екип от експерти, а не удобни и послушни партийци; одобрени проекти и траен социален ефект – инфраструктура или нови работни места.
Обещания от типа за бъдещи несигурни събития просто е предизборна манипулция, убедена е Каназирева. Ако сложим чертата, реалността е друга - градът продължава да виси на опашка по усвояване на еврофондове в резултат от недалновидната политика на местната власт и очевидната липса на добре подготвени кадри в два поредни мандата. Каназирева напомня, че реализираните проекти в повечето случаи са с незначителен ефект. Един от примерите е с изхарчените 500 000 лева за обучение на администрацията, след което чудовищната бюрокрация в общината и шестте кметства не стана по-малка.
Изпълнението на проектите, насочени към решаването на сериозни градски проблеми – с благоустройството, околната среда и инфраструктурата, се бавят или изобщо не са започнати. А крайният срок на реализацията им е през тази година. Най-големият проект, които в този програмен период се провали, е за водния цикъл – на стойност близо 130 милиона лева. Община Пловдив изгуби 53 млн.лева за модернизация и реконструкция на Пречиствателната станция – част от водния проект. Всеки ден градът продължава да изхвърля над 70 тона утайки, които се депонират в двора й и са причина да се обгазяват три района – „Северен“, „Тракия“ и „Източен“.
Да не се учудваме, че над Пловдив се разнасят неприятни миризми. До този момент няма яснота дали на водния проект, макар и без Пречиствателна станция, ще се даде старт, или той ще остане в новата история на община Пловдив като един от неуспехите на две поредни кметски управи. „Южен“ остава без канализация още дълго. В община Пловдив отдавна се говори за проекта „Южен обходен колектор“, но и досега не е възложено проектиране, макар че в бюджета за 2015 г. бяха гласувани 650 000 лв.Не е ясно и по коя оперативна програма ще се кандидатства за средства.
Каназирева недоумява, че в Пловдив няма нито един транспортно-комуникационен обект, който да е построен с европейски средства или за който общината да е готова да кандидатства в новия програмен период. Единствено една нищожна част от подлез „Модър-Царевец“ беше включена в Оперативна програма „Транспорт“ като етап от модернизацията на жп линията Септември – Пловдив. Средства за останалите етапи от строителството не са осигурени, а за проекта дори не се говори. Транспортният проект, дъвкан два мандата подред, трябва да бъде завършен до края на 2015 г., но изпълнението върви като аварийни работи след природно бедствие. Ще бъде чудо, ако наетите фирми успеят в срок да усвоят 44,307 милиона.
Вече видяхме колко грешки се правят при изграждането на велоалеите, дано гафовете да не се повторят с електронното таксуване и интелегентните светофари, коментира Каназирева.
„Съюз за Пловдив“ предлага: Транспорт и комуникации
1.Да се изготви проект за автомобилен подлез под Централна гара, който да осигури директна връзка между бул. „Васил Априлов“ и „Македония“.
2.Ремонт и реконструкция на бул „Васил Априлов“,
3.Подлез под жп линията „Модър – Царевец“
4.Нов мост над реката, който да свърже бул. „България“ и „Копривщица“
5.Разширение на бул „Александър Стамболийски“ с изграждане на Южен обходен колектор
6.Разширение на бул. „Пещерско шосе“, продължение на бул. „Свобода“ и на бул. „Санкт Петербург“.До този момент налице е само малкият участък от бул. „Свобода“, вместо да бъде изграден широк булевард до западния край на Пловдив, за да поеме част от трафика по „Пещерско шосе“.
7. Търсене на решения за удобно подземно преминаване на автомобили през жп прелеза на „Пещерско шосе“ и „Копривщица“ Културно–историческо наследство: 1.Изготвяне на проекти и цялостното възстановяване на общинските къщи в Стария град – „ Хиндлиян“, „Стамболян“, „Бирдас“, „Недкович“, Балабанова къща, Етнографския музей. 2.Проект за реставрация и експониране на Източната порта – ценен паметник на културата, превърнат в непонятна за туристите дупка в подножието на Стария град. 3. Техническо проектиране на пл. „Централен“ и експониране на Римския форум.
TrafficNews.bg
Още от категорията
Пеевски: Бройте ме, ако искате българин, турчин или ром, но няма да се откажа от моите избиратели