До 10 дни може да започне работата по пътя за Лилково и Ситово. Проектът за реновирането на осемкилометровата отсечка до двете села, която е от десетилетия е отчайващо състояние, вече е готов. Това съобщи за TrafficNews шефът на Областно пътно управление – инж. Йордан Калев.
Асфалт от години липсва, две коли едва се разминават, а дупките са на всеки метър.Проблемът с пътя е от 20 години. След близо две десетилетия преминаване през опасни участъци и разбити пътища и неколкократни сериозни заявки за ремонти, местните най-накрая получиха уверение, че родопското трасе ще бъде изцяло ремонтирано и разширено.
Лично бившият премиерът Бойко Борисов инспектира февруари старта на обезопасителните дейности по пътя, след като свлачища бяха откъснали част от пътя. По думите на експремиерът де факто път по това трасе никога не е имало, а за изграждането на такъв държавата отпусна 20 милиона, а след дни беше обявено, че ще се заделят още 35 милиона или общо 55 милиона.
Отпускат с 35 милиона лева повече за пътя до Лилково, продължават го до Девин
В понеделник проектът ще бъде входиран в АПИ и Институтът по пътна безопасност.
„ Средсвата вече са осигурени. Ако от двете институции дадат положително становище, следва входиране на проектът в КАТ. Ще бъде издаден и линейният график и може да започне същинската реконструкция на пътя. Процедурата може да стартира в най-добрия случай след една седмица”, заяви още Калев пред TrafficNews.
Пътят ще бъде разширен с две платна, асфалтиран и поставени мантинели. Вторият, по-късен етап, евентуално ще бъде изграждане и на отсечката до Михалково. Основният път до Михалково няма да минава през селото, а ще бъде изграден обход преди табелата на Лилково. Реално път от Лилково до Михалково няма, макар да е заложен официално в картите на Гугъл. Републиканският път свършва няколко километъра след селото. Трасето обаче не може да се нарече дори „републикански път”, имайки предвид, че по него няма асфалт и е еднолентов.
Реално съществуващият път за Чуруково, който свършва няколко километра след Лилково
Пътят, който трябва да свързва Лилково и Михалково е само на проект, който е неосъществен от страна на АПИ. Той предвижда трасето да минава през село Чуруково и да се включи в Михалково, а от там към Девин. Идеята е този път да бъде алтернативен на този Пловдив – Девин, тъй като към момента такава алтернатива няма.
Още от категорията
Какво е празничното работно време на големите хипермаркети, куриерски фирми и молове в Пловдив?