Три авиолинии до Пловдив са под въпрос от стартиране. Това е така заради невнасянето на ежегодните вноски от страна на общините, които са членове на Фонда за развитие на Летище Пловдив – Южната врата на България. По този начин основната му задача да открива и развива нови авиолинии до Пловдив става все по-трудна, а привличането на нови авиокомпании се случва бавно през годините.

При годишна вноска от 1 лев на жител в община през календарната 2024 година единствено община Хисаря и наскоро присъединената община Садово са извършили плащане на годишната си вноска. Същата ситуация е наблюдавана и през 2023 година по отношение членските вноски във Фонда, когато коректни са били само общините Чепеларе и Хисаря, въпреки договорените нови въздушни линии от и до Летище Пловдив, чието съществуване е застрашено предвид липсата на финансова стабилност.
Фондът е създаден през 2010 година и благодарение на него са открити съществуващите и до днес средно по 10  полета седмично от Лондон до Пловдив с две различни авиокомпании. След 2013 година обаче всички членове спират да внасят своите вноски и работата на Фонда е била блокирана.

В същото време обединението от общини в региона на Бургас е факт, а основната им цел - развитие на Югоизточен регион с помощта на редовни целогодишни полети от и до Летище Бургас. Предварителните индикации от учредителното събрание сочат, че първоначалният ресурс на нововъзникналия фонд ще е значителен при годишна вноска от 2 лева на брой жител от всяка община. Ресурсът ще позволи разгръщане на преговорите за нови редовни полети пред много и различни по вид авиокомпании, които очакват така наречени "стимули", за да започнат операции от летището в Бургас.

Към момента Фондът за развитие на Летище Пловдив очаква да бъдат възстановени полетите от Манчестър до Пловдив, от ноември да стартират полети от втория по големина английски град Бирмингам, а от началото на следващата година да има и директни полети от южния испански град Малага до Пловдив. Водят се и преговори за разкриване на директни авиолинии от Виена,  Мадрид, Брюксел и Марсилия до Пловдив.

„Желанието ни е да има полети до Пловдив от много повече дестинации и преговорите да приключват с успех много по-бързо. Всичко зависи от това дали сегашните членове на Фонда за развитие на Летище Пловдив коректно ще платят членския си внос от 1 лев на жител за година и дали към Фонда ще се присъединят още общини и други частни компании, които подкрепят развитието на региона“, заяви изпълнителният директор на летище Пловдив Дойчин Ангелов, който припомни, че летището е държавно и може да инвестира единствено в подобряване на инфраструктурата, но Фондът е този, който може да развива нови линии.

Всяка нова дестинация е успешна, когато заедно общини и бизнес намерят начин за представяне на града, курортите и даденостите за туризъм в региона по атрактивен начин.

„Забелязва се тенденция, че в авиационните форуми все по-често участват структури, които представят и промотират регионите като дестинации, за да привлекат вниманието на авиокомпаниите. Това е и успешната формула за привличането на туристи от чужбина в Пловдив и региона.“, допълни Дойчин Ангелов.

Интерес има и за полети от Милано, Рим, Кипър, Барселона и Валенсия до Пловдив.

Към днешна дата във Фонда за развитие на Летище Пловдив членуват общините  Пловдив, Смолян, Чепеларе, Родопи, Сопот, Калояново, Куклен, Хисаря, Съединение, Садово, Брезово, Перущица и три юридически лица, частни дружества – Пампорово АД, Гранд хотел Пловдив, СНЦ Фонд Феникс.