Трима мъже загубиха живота си при тежкия пътен инцидент на Околовръстното на Пловдив навръх Великден между отбивките за Марково и Брестник. Два автомобила се удариха челно, след като единият от водачите предприема изпреварване.
Трагедията се случи на новия участък на Околовръстното шосе, което бе позволено за движение преди по-малко от седмица.
В коментарите под статиите за инцидента редица пловдивчани поставят въпроси относно ремонта на участъка, както и необходимостта от това да има мантинели по него.
Ремонтът на Околовръстното в участъка от пътя Пловдив- Асеновград до Пазарджишко шосе е за 25 млн. лева. 14-километровият участък е възложен директно на Европейски пътища без публично състезание с директно договаряне. Със започването на ремонта от Агенция пътна инфраструктура обявиха, че се предвижда студено рециклиране на съществуващата асфалтова настилка, усилване на пътната конструкция и полагане на нова асфалтобетонова настилка. Ще бъде подобрено отводняването и ще се обновят канавките. След празниците ще започне и ремонтът на последната част от Околовръстното – от разклона за Първенец до Пазарджишко шосе, където се предвиждат същите дейности.
В почти всички коментари се критикува поставянето на мантинелите, които стесняват пътя и на практика прави изключително трудно разминаването на три автомобила. Ако има камион или по-голямо МПС,то изпреварването напрактика ще е невъзможно.
Хората смятат, че там мантинели не са необходими, тъй като и при нужда няма къде се отбие, а преди при екстремна ситуация е можело да се влезе в банкета. Друг поставян въпрос е дали законът задължава поставянето на мантинелите там, както и дали е законно пуснат в експлоатация.
На практика след цялостния ремонт на пътя Пловдив – Асеновград, който бе наричан „убиец”,сега изниква нова отсечка, която има опасността да има подобно название. Стесняването вече се нарича и „улей на смъртта”.
За съжаление, тромавите процедури дори за проектирането за удвояването на Околовръстното ще отнемат години, което значи, че този път ще стои в това състояние поне няколко години.
От TrafficNews ще поставим всички тези въпроси към АПИ ,от които очакваме отговори.
Ето и част от коментарите под статиите за трагедията навръх Великден:
Влади
Съболезнования на близките на загиналите. Запитайте и напишете - в този участък законно ли е разрешено движението на МПС? Има ли необходимите разрешителни за това? Бил ли е приключен ремонтът? Да не би заради единия кметски ПР да се е застрашавал съзнателно живота на участниците в движението? Както бе и с площад Централен, както бе и с Кукленско шосе. Все обекти преминаването през които бе разрешено без да са приключени. Ако греша се извинявам предварително - но не намерих информация от която да се вижда, че греша.
Анонимен
Смъртта на тези хора трябва да тежи на одобрилите този ремонт. Вместо да го разширят те го направиха улей на смъртта с тези мантнели.
Александър А.
Съболезнования на близките на починалите.
Отсечката е пусната в експлоатация от няколко дни. Според мен проблем освен несъобразената скорост са и новите мантинели, които допълнително ограничават движението и затрудняват предотвратяването от челен сблъсък и верижни катастрофи. Пътят не е широк, а мантинелите го ограничават още повече. Трябва вече по околовръстното да се кара доста по-внимателно, защото избягването на такива катастрофи е сведено до минимум. Заформил се е своеобразен улей на смъртта от който измъкване от такива ситуации няма.
Васил Л.
Доста тесен път за Околовръстно шосе на втория по големина град в България. Не знам как ще се кара занапред. Нали се сещате, че оттам ще минават много тирове, големи камиони. Изпреварването ще е доста трудно. А тези мантинели наистина по-добре да ги няма в случая. Но както винаги в България, за да решат проблема ще сложат едно ограничение от 50 км и камери ще снимат и ще пълнят хазната.
Петър Б.
С това нелепо изпълнение на проекта беше въпрос на време. Може ли на този трафик да оставят по едно платно във всяка посока. Че и мантинели лепнали, та ако не дай си Боже ти се наложи да отбиеш, да няма къде. Трябваше да се разшири и да има мантинела между двете посоки за движение, а не по средата. И видеоконтрол на цялото околовръстно за скоростта. Но в крайна сметка пътят би трябвало да позволява по-висока скорост. Въобще поредния половинчат проект.
Анонимен
Да прави сте че скоростта е виновна в повечето случаи за катастрофите. Но аз искам да кажа, че преди два дни минах през Околовръстното и ми направи впечатление че пътят наистина е доста тесен, а мантинелите създават илюзия за още по тесен и има оставено едно разстояние между асфалта и мантинелите, което е доста голямо. В случая ако даден камион и тежка машина несъзнателно влезе в този участък. Дано да не съм пророк, но ще се създава още предпоставки за ПТП.
Виктор Р.
Плюете яко ама, ако пътя беше направен като хората можеше и да се избегне, мантинелата е в непосредствена близост до асфалта и като видиш колата отсреща няма на къде да избягаш
Иван Н.
Мой приятел се оказа пророк... Преди около седмица той ме попита дали съм видял как са направили въпросния участък. Каза, че вместо да уширят платното и да сложат мантинели в средата например, те са сложили мантинели по краищата и няма да мине много време преди някой да реши да изпреварва и да се вреже в отсрещна кола. Странно е, че обикновени хора без специалност в областта виждат тези неща, но "експертите" не ги забелязват.
Още от категорията
Исторически удар! Депо с контрабандни цигари за 8 милиона лева разкрито край Пловдив