Кал, камъни, пясък и пръст - това намери пловдивчанин в тръбите на EVN Топлофикация в имота си в Пловдив. 

"Това са тръби на 1 година. Това е системата, която за трети път сами изграждаме за отоплението на бизнеса ни, защото се запушва от боклуците, които текат заедно с водата на EVN", посочиха пред наш репортер собствениците на салон за красота в район "Западен". 

Съдържателката Кристина Стоянова преди 4 години плаща 10 000 лева за първоначално включване към абонатна станция и за изграждане на трасе към бизнес имота му на бул. "Свобода". От тогава непрекъснато има проблеми с парното. 

"Решили сме да ги съдим. И да споделим с всички в Пловдив за какво плащат луди пари! Плащаме луди пари, а всъщност тече това в парно инсталацията и системата непрекъснато се запушва. Годината излиза 4-5 хиляди лева освен инсталациите. Даже топломери нямаме, не ми е ясно на каква база се плаща. Но ето, нека видят хората за какво си дават парите! И ако парното им върви едвам-едвам да знаят защо", посочиха още собствениците.

Още преди 3 години заради постоянните проблеми с парното, потребителите викат екип на EVN, но според тях проблемът бил, че няма налягане и не зависило от тях. Хората купуват нова помпа на техни разноски, но проблемите остават същите. След като историята се повтаря решавате да проверят състоянието на инсталацията и заварват сериозно замърсена помпа, радиатори, съдържание на тръби. 

Хората са пускали нови трасета, но непрекъснато ситуацията се повтаря, а сега монтират външни медни тръби, за да следят какво се случва. 

В момента се чисти и подменя за пореден път инсталацията, а междувременно човекът документира и "находките" в парното.

Наш репортер потърси за коментар EVN. По думите им обаче има отклонения от вътрешна инсталация, които не са тяхна собственост.

"EVN вече извършва проверка по случая. Тук става дума за вътрешна инсталация (и за отклонение от нея), която е собственост на самите собственици, а не за топлопреносната мрежа на дружеството", посочиха от дружеството. Те поясниха, че след приключването на проверката в кратък срок, ще дадат подробна информация защо и как се е стигнало до тук. 

Междувременно собствениците обаче са категорични, че инсталацията до техния обект е собственост на EVN и в този ред на мисли какво се подава към тях зависи изцяло от топлопреносното дружество. 

"Всичко до нашето помещение е собственост на EVN! Обсъдих го и с фирмата строител на сградата, ангажирали сме и група юристи. Имаме доказателства, че проблемът е от водата подавана към нас", категорични са собствениците.