Очакванията градският транспорт на Пловдив да се подобри след последното решение на Общинския съвет за договорите с превозвачите, отново се оказаха напразни. От 1 юли трябваше да влязат в сила анексите по трите договора, с които се вдигат пределните разходи на километър за 29-те  линии. Освен увеличаването на пределните разходи, промяна трябваше да има и в условията по разпределянето на линиите. Анексът трябваше да даде възможност превозвачите да прехвърлят линии помежду си само чрез писмено съгласие.

Това можеше да превърне във факт прехвърлянето на линия 10, която буквално изчезва от месец на месец, като в момента се движи на 30-40 минути в делнични дни.  Тя се обслужва до Веселин Дошков и „Хеброс бус”, като с промяната тя трябваше да отиде при една от фирмите на Петко Ангелов.

Фирмите обаче са се отказали от  подписването на анекса за най-стария договор от 2016 година, тъй като увеличението на пределните разходи било твърде малко.

„Ние вдигнахме с 10% пределните разходи, но според превозвачите това е твърде малко и искат цените на договорите да се изравнят с другите два от 2018 и 2021 година. Ще запозная Общинския съвет и зам.-кмета с предложението, за да се вземе решение”, заяви шефът на ОКТ Георги Стоилов. 

Последният договор от 2021 година позволява на превозвачите да имат пределни разходи отт2,42 лева на километър, а субсидиите и компенсациите се изчисляват на базата на разликата между приходите и разходите за един изминат километър.

Според Стоилов обаче „има надежда” за линия 10. Тъй като се очаква да се подпишат  анекси по другите два договора, а това да освободи други линии от Дошков и така той да има автобуси, за да обслужва изцяло „призрачната” линия.

Докато не се оправят анексите към превозвачите пък не може да се говори и за връщането на редовните разписания.

Припомняме, че поради повишаването на цените на горива, осигуровки и други разходи, все още в Пловдив автобусите се движат с COVID разписание. На практика това е 20% по-малко от действителната транспортна схема на града.

Тогава решението бе за намаляване броя на колите по линии №№1, 4, 9, 10, 15, 17, 20, 21, 25, 26, 29, 44, 93, 99, 113 и 222 в маршрутните разписания от общинската транспортна схема, като се спази интервала между колите сутрин от 06:30 ч. до 09:30 ч и от 16:30 ч. до 19:30 ч. на 10-12 минути; от 09:30 ч. до 16:30 ч. на 15 минути; от 05:00 ч. до 06:30 ч. и от 19:30 ч. до 23:00 ч. на 20 минути, съгласно приложените маршрутни разписания с направените изменения и допълнения.

„Фантомът” от градския транспорт в Пловдив се движи на 90 мин., от 1 юли сменят превозвача муОт 1 юли взимат линия 10 от „Хеброс бус”, дават я на Петко Ангелов

Връщат разписанията на автобусите в Пловдив отпреди COVID, но първо вдигат субсидиитеПозволяват на фирмите да си прехвърлят линии, ако не могат да ги обслужват