"Хеброс бус” най-после пусна автобуси Евро 6 по всички линии, които обслужва по договора от 2018 година, за които задължително трябва екологичния клас. Това се случва седмица преди да изтече крайният срок, даден от Община Пловдив към превозвачите. На 3 октомври, ако имаше автобуси, които са по-нисък клас от Евро 6 по договора, то той щеше да бъде прекратен. Към момента няма информация дали другият превозвач, който нарушава договора Димитър Чолаков, също е махнал старите автобуси и е обновил автопарка си. Припомняме, че само ако един от превозвачите нарушава договора, то той ще бъде прекратен в целия си обем. Друго условие, което трябваше фирмите да изпълнят, е да платят всички наложени им санкции, които са в размер на 260 000 лева.
Новите автобуси на Веселин Дошков са Евро 6 на метан и обслужват линиите 6, 37 и 29. Те стояха повече от месец на автогара „Родопи”, а според Петко Ангелов причината да не бъдат пуснати е, че не е платено ДДС-то по тях.
Не е ясно обаче дали превозвачът има необходимият брой автобуси Евро 6 за новия договор за 8-те линии, който ще бъде подписан до дни от Община Пловдив. Тримата превозвачи в Пловдив чрез 5-те си фирми спечелиха поръчката за обслужването на линии 4, 10, 12, 20, 22, 24, 27 и 93.
От документацията на обществената поръчка става ясно, че нови или до 2 години са едва 19 от 73-те автобуса, които ще обслужват линиите. Между 2 и 3 години са 12 автобуса, а най-много са 4-годишните – 26, на 5 години са 16 от подвижния състав. Това означава, че над 50% от подвижния състав са автобуси на 4 и 5 години.
Според договора, те ще вземат за следващите 8 години близо 46 млн. лева. Тя е за изминаването на 4,632 млн. км по осемте линии за осем години. Това означава, че на финала на договора по улиците ще се движат 12 и 13-годишни автобуси
В сумата е предвидено - изплатени субсидии от Държавен бюджет, изплатени компенсации от Държавен бюджет и от бюджета на Община Пловдив, приходи от превозни документи – билети и карти.