Георги Гатев се превърна в най-младия районен кмет на Пловдив със своите 36 години. Той спечели район „Тракия”, като наследи Костадин Димитров, който пое юздите на Община Пловдив. Завършил е ЕГ „Иван Вазов” , а след това има бакалавърска степен по политология в ПУ „Паисий Хилендарски” . Магистратурата му е по финанси в УНСС.
Още като студент участва в създаването на европроект по Оперативна програма „Рибарство и аквакултури”. Работил е в няколко частни фирми на отговорни позиции, а след като натрупва капитал започва успешен бизнес в сферата на автоуслугите, преди да се закълне като кмет. През целия си живот той е живял и се развивал дейността си в район „Тракия”.
-Г-н Гатев, как възприемате работата си като кмет на „Тракия”? Идвате от частния бизнес, какви са първите ви впечатления?
- За последните два месеца мога да кажа, че се сблъсках с неща, които не са се случвали в моя живот. Нови, безспорно интересни, но и други, които не одобрявам. Смятам обаче, че те могат да бъдат преодолени, като приложа реализираното от мен в частния сектор в общинската администрация.
Това касае най-вече оптимизация на процесите и вдигането на ефективността, а оттам и резултатите от работата в района. За пример мога да дама, че има колега, чието работно време не може да бъде запълнено пълноценно, ако се следва шаблона на държавната институция. Тук е моментът, който изисквайки повече от колегите, поставяйки повече задачи и изисквайки резултати в срок, може да видим позитивната адаптация от частния в обществения сектор, що се отнася до човешките ресурси.
-Район „Тракия” е посочен за пример в последните години, а и неслучайно бе избран за квартал номер 1 в Пловдив за живеене, а новият кмет Костадин Димитров бе начело 12 години. Но често казват, че район „Тракия”, в сравнение с другите райони няма проблеми, така ли е?
-Район „Тракия” за поредна година печели наградата за най-добър район за живеене, което се дължи и на добре сформирания екип, който г-н Димитров има в Тракия. Това обаче е само предпоставка за тези резултати и тяхното надграждане. Това, което той е успял да направи за 12 години, всъщност е поставяне на висока летва. Доста по-трудно е да задържиш високото ниво и да надградиш над него, отколкото да поемеш район, където и най-малката намеса, която извършиш ще бъде забелязана.
Районът няма големи проблеми, тъй като нещата са се случвали по-правилния начин, но „Тракия” има назряващи такива , които ако един ръководител на администрацията, гледа достатъчно далновидно, ще може да ги предвиди.
Трите основни назряващи проблеми са – паркирането, местата в детските ясли, както и вече остаряващата ВиК инфраструктура. Има и текущи теми, които трябва да се решат, защото създават пречки в работата на администрацията. Сред тях са хора, които живеят тук, но нямат адресна регистрация, като има и неголяма събираемост на задълженията от търговци.
Така че проблеми в буквалния смисъл няма, но зреещи, които могат да се случат в обозримо бъдеще – да. За това ние ще работим следващите 4 години да ги предотвратим.
-Каква е стратегията и конкретните стъпки, за предотвратяването им?
- Във връзка с паркирането, още в първите месеци на тази година ще направим оптимизация на паркоместата. С администрацията ще разграфим и разчертаем всички паркоместа, като ще изчистим и всички елементи, които са се образували през годините и пречат на ъглови места – бордюри, саморасляци и други. На определени места ще преструктурираме и паркирането, като се направи на т.нар. „рибена кост“. Така ще се увеличат съществено местата – между 10% и 20%.
В бюджета за 2024 година съм заложил два проекта за многоетажни паркинги, като очакваме финансиране за единия – в североизточната част на „Тракия”, зона А7. Това е проект, който е стартиран от г-н Димитров. Вторият проект е за паркинг в зона А1, южно от стадион „Лаута”, където има интензивно строителство.
В момента детските градини са добре, но това не трябва да ни успокоява, въпреки това с яслите имаме липса на около 150 места, като имам план как да се справим с него. Осигурили сме финансирането на проект за детски ясли, а в рамките на този мандат ще реализираме. Детските ясли ще се намират до блок 41 и 42. Тя ще е възможно най-голямата за имота с 8 групи, като отговаря на всички съвременни изисквания. Едно от предимството на „Тракия” е, че има осигурени 7 терена за детски градини и училища, като при нужда, винаги може да се реагира.
Третият проблем – с ВиК инфраструктурата, също трябва навременни мерки, защото това е сфера, за която се иска сериозна инвестиция. С новите жилищни комплекси налягането в района започва да не достига. На места е слабо, а по-високите етажи дори няма вода понякога. Ако то се вдигне – тръбите започват да се пукат, а и поради това имаме чести аварии.
Успях да проведа разговор с управителя на ВиК – Пловдив, като вече имаме планове за поетапната подмяна на инфраструктурата. Ще започнем от ул. „Константин Доганов” до хлебозавода, като освен ВиК инфраструктурата ще оправим и уличната инфраструктура.
-Какво предвиждате в уличната мрежа? Задръстванията вече не са чужди и на район „Тракия”?
-Няколко пътни връзки могат съществено да облекчат трафика в района. Още тази година започваме пътя между зоните А10 и А12, за който правителството отпусна 5 млн. лева. Това ще е в голяма полза на жителите на микрорайоните А10,А11 и А12.
Едно от най-проблемните места в района е Скобелева майка и А13, където стават сериозни задръствания, особено в час пик. Смятам, че може да се направи директна връзка от ул. „Цар Симеон” до Цариградско шосе, което ще отпуши сериозно трафика там.
Вторият много важен проект е за нова пътна връзка между „Южен” и „Тракия”, която ще свързва ул. „Цар Симеон” и бул. „Ал. Стамболийски”. С тези два инфраструктурни проекти ще бъде изграден източния ринг и ще имаме пълно преминаване през „Тракия” до другите райони.
Продължението на бул. „Санкт Петербург” е много важна връзка, която ще премахне транзитното преминаване през района. Този проект е от значение и за реализирането на Математическата гимназия, която ще е позиционирана зад хотел SPS. „Тракия” има нужда от профилирана гимназия, като сме готови и за други училища, ако проявят интерес да им осигурим терени.
-Какво предвиждате в бюджета за 2024 година?
- Надявам се на финансиране на няколко проекта, които да започнем в близките месеци. Един от тях е многоетажният паркинг, за който споменах. Благодарение на г-н Бойко Борисов и правителството се осигуриха 5 млн. лева за новата пътна връзка между А10 и А12, а също и нов храм за 2,5 млн. лева ,който от 25 години е строителна площадка. Очакваме и средства за яслите през програма на Министерството на образованието.
Една от амбициите ми е да асфалтираме ул. „Цар Симеон” или т. нар. Околовръстно на Тракия, което е в много лошо състояние. Заложили сме 3,5 млн. лева за него, но надали ще вземем средствата в пълен размер за тази година. Ще съобразим според бюджета коя част да стартираме. Също така ще акцентираме върху междублокови пространства, тротоари и улична мрежа.
С две малки връзки ще имаме и цялостна свързаност на велоалите – едната е да свържем бул. „Освобождение” с ул. „Съединение” и „Цар Симеон” през ул. „Недялка Шилева”, а другата от бул. „Освобождение” до ул. „Проф. Цветан Лазаров”.
Друго, което мисля да реализираме в следващата година е във всяка една зона – от А1 до А13 да се поставят табели. На тях да има схеми кой блок къде се намира, което ще е в помощ не само на живеещите, а при различни кампании, като събирането на едрогабаритни отпадъци от ОП „Чистота”.
-Зелената система нещо, с което район „Тракия” винаги се е гордял, какво предвиждате там?
- Фокусът през тази година ще ни е върху парк „Майка и дете”, който е в доста окаяно състояние и е единственият и не е получил необходимото внимание през годините. Там сме заложили средства за проектиране и цялостно обновяване.
Другият парк, по който много искам да работим, е зад паметника на „Кан Крум”. Там проектът е за нещо мащабно, не само за тракийци, а и за цял Пловдив. В него е заложено водно огледало, спортен комплекс като на „Младежкия център” на Гребната база, детски площадки и други . Това може да е място за почивки и отдих, като реализираме и децентрализация – районите да имат места, в които те вътрешно да организират базари и събития, а не всеки празник и почивен ден хората да ходят в центъра на града.
Още от категорията
Недопустимо! Шофьор от градския транспорт на Пловдив заби шамар на възрастен мъж