Скоро предстои среща между Световната банка и Община Пловдив, на която ще бъдат даден списъкът с имоти, на които може да се изградят многоетажни паркинги. Както TrafficNews писа строителството на подобен тип съоръжения ще минава през публично-частно партньорство.

Община Пловдив абдикира от многоетажните паркинги, частници ще ги строят и стопанисватРазширяване на Синя зона, въвеждане на Зелена и такава с ниски емисии ще решават проблемите с паркирането

Кметът Здравко Димитров заяви, че идеята е да се дадат терени във всички локации на града, на които може да се построят паркинги. Те ще бъдат изкарани на концесия, като победителят в търговете ще изгради цялата инфраструктура.

Тя ще администрира паркингите, като ще заплаща на Община Пловдив концесионна такса. След 30 години паркингите остават общинска собственост, обясни Зико.

До последно в плановете на Община Пловдив   бе изграждането на паркинга на ул. „4 януари”, който в момента бе направен като временен паркинг. Там се очакваше проектът да бъде преработен, за да може колите да влизат откъм „Цар Борис III Обединител” . Вероятно той ще бъде един от паркингите, които ще бъде предложен на банката.

Другите два паркинга, за които има идейна разработка, но не и проект са на ул. „Любен Каравелов“ и  в ЖР „Тракия“ до училище „Димитър Матевски”.