Зачестяват сигналите от граждани, които се оплакват от грубо и арогантно поведение на шофьори и кондуктори в градския транспорт. Каруцарско държание, чалга, пушене, шофиране с превишена скорост и още много други нарушения дразнят пловдивчани, чиито данъци издържат обществения транспорт в града. През последните години нивото на автопарка, обслужващ гражданите в Пловдив очевидно се повиши, това обаче за съжаление не се отнася за културата на поведение на водачите. Причините са различни, но основната е липсата на кадри в бранша. Превозвачите са изправени пред огромен проблем, тъй като на пазара на работната ръка има остър дефицит. Голяма част от професионалните водачи работят за транспортни компании у нас и в чужбина, където заплащането е в пъти по-голямо. Така работодателите буквално са "изправени до стената" и са принудени да наемат шофьори от кол и въже. Това, разбира се, рефлектира върху качеството на услугата.
На редакторската поща на TNS.bg ежедневно получаваме сигнали от граждани, които съобщават за нередности, които са ги ядосали или възмутили, докато са пътували по различните линии. Затова днес започваме нова рубрика "Бай Ганьо в рейса", в която ще разказваме за несгодите на пътниците и ще търсим отговор от превозвачите.
Надяваме се читателите ни да бъдат активни и да ни изпращат СИГНАЛИ, СНИМКИ И ВИДЕО на сцени, които са ги подразнили. Разбира се, ще се радваме да получаваме и позитивни отзиви за автобуси, в които обслужването е по еталон.
Пловдивчанката Мария Петрова се обърна към TNS.bg, след като преживяла истинско унижение в автобус, който се е движел по линия 36. Ето и нейният изключително емоционален разказ :
Днес, 14 януари, около 19:40 часа автобус от линия 36, подмина спирка Полиграфия и тъй като аз тръгнах да го гоня, шофьорът все пак се усети и спря. Качвайки се в автобуса съвсем основателно отправих забележка към шофиращия, че негово задължение е да спира на ВСЯКА спирка. Отговорът не включваше дори наченки на извинение, а безочливо обяснение, че пътниците по спирките трябва да се движат и да дават сигнали на шофьора на автобуса, за да спре на спирката. Не знаех, че в Пловдив е въведена система за „повикване“ на автобусите на градски транспорт с ръка или какъвто и да е друг начин, за да спрат на дадена спирка. Мисля, че когато си застанал в края на тротоара това би следвало да е явен знак за шофьора, че се каниш да се качиш. Друг е въпросът, че в края на смените, вечер, шофьорите са изнервени, бързащи да приключат работното си време и спират по спирките с явно нежелание или просто ги подминават ...
Служителят, шофиращ автобуса ми заяви, че нямам право да възразявам, независимо от ситуацията, той все пак ме е взел. Представяте ли си – шофьорът е БЛАГОВОЛИЛ да спре превозното средство, предвидено за обществен превоз, за да се кача и аз трябва да съм му безкрайно признателна! Но аз съм твърдо убедена, че в такива ситуации реакцията на тези като мен – КЛИЕНТИТЕ е не желателна, а ЗАДЪЛЖИТЕЛНА.
Шофьорът, раздразнен от моите забележки, СПРЯ АВТОБУСА някъде между спирките Полиграфия и Росица и с цигара в ръка демонстративно НАПУСНА ПРЕВОЗНОТО СРЕДСТВО. А кондукторката заяви, че ЗАРАДИ МЕН АВТОБУСЪТ СПИРА и не се знае кога ще продължи към следваща спирка?! Аз моментално реагирах, че ще взема регистрационния номер и ще подам сигнал в управлението на фирмата, обслужваща автобусната линия. Шофьорът явно се усети, че прекалява със своеволията и се върна в автобуса. Той и кондукторката ме заплашиха, че ще ме запомнят и следващ път няма да бъда качена на автобуса! Щом съм била толкова важна, защо съм се качвала в автобус за левче?! Наказанието при оплакване от клиенти в размер на 20 лева нямало да ги изплаши. В комбинация с просташкото държание шофьорът ПУШЕШЕ цигара в автобуса!
Често използвам линия 36, наслушала съм се на чалга, усилена достатъчно че да дразни ухото, миризма на тютюн в автобуса.При последните си курсове, вечер, шофьорите редовно пушат В ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА! Премълчах, че няколко пъти пропускат спирката, на която трябва да сляза с оправданието, че е тъмно в автобуса и не се вижда, че съм на вратата, готова за слизане. Но този път сметнах, че няма как да замълча когато някой се държи свръх безочливо.
Не мисля, че клиентите, от които идват приходите на фирмите, трябва ежедневно да стават жертви на подобно безобразно поведение. Докога ще си плащаме, за да ни правят на маймуни необразовани, нискоинтелигентни, арогантни служители на масов градски транспорт?!
Да не забравяме, че служителите на една фирма са нейното лице, а клиентите - тези, благодарение на които фирмата съществува!
Репортер на TNS.bg потърси за коментар фирма КЗТ - Златанови ООД, която обслужва линията. Управителят Татяна Златанова, заяви че разполага с копие от писмото и поднася своите искрени извинения на пътничката. "Разпоредила съм проверка, която ще установи кои са били шофьорът и кондукторът, които са обслужвали въпросния рейс и те ще бъдат наказани най - строго.
Г-жа Златанова потвърди, че в бранша има сериозен проблем с персонала, заради липсата на кадри. "Всеки от водачите и кондукторите е инструктиран как трябва да се вържи с пътниците, какъв етикет да спазва, но въпреки това нарушения има. Тъй като персоналът е изключително дефицитен при всеки опит за наказание, шофьорите напускат и започват да пишат писма до Инспекцията по труда, че са им нарушени правата, коментира управителката.
Тя заяви и че лично ще поднесе извинения на Мария Петрова, която е подала сигнала.
TNS.bg благодари за активното гражданско отношение на всички читатели, които ни изпращат сигнали, снимки и видео. Очакваме вашите сигнали за рубриката "Бай Ганьо в рейса" на имейл: redaktor@trafficnews.bg
Новините от деня на ТРАФИК ТВ - гледайте тук: