Районите „Южен” и „Западен” ще имат вече връзка чрез строежа на автомобилния подлез, който се намира между улиците „Модър” и „Царевец”. Първата копка беше направена на 3 февруари 2014 година, но същинските дейности по строежа започват сега.
До момента, за да се стигне от район „Южен”, до район „Западен” или обратно, се минава през Централна гара или се използва Коматевския възел.
В деня на стартирането на проекта, кметът на Пловдив – Иван Тотев, беше казал, че целият замисъл, нямаше как да се осъществи, без министерството на транспорта, за което той искрено благодари.
Кметът на район „Западен” Димитър Колев, съобщи за TrafficNews.bg, че преди две седмици са дали разрешение на австрийската фирма – изпълнител „ПОРР Бау Гмбх”, Виена, която трябва да разкопае и да забие пилони и да измести водопровода и газопровода, понеже попада в обхвата на съоръжението. Временно е изграден нов пешеходен прелез, видя наш репортер.
Договорът е между ЕС и фирмата-изпълнител. Проектът трябва да е завършен средата на 2015 година, а цената му е над 300 милиона евро. Заедно с този проект е изготвен и друг, който предвижда пешеходна зона до бул.”Хаджи Димитър”, който ще се изпълни след завършването на проекта „Модър – Царевец”.
Предвижда се също изграждане на 4 –лентов път, както по ул.”Модър”, така и по ул.”Царевец”.
Съоръжението ще е снабдено с асансьорни платформи за хора в неравностойно положение. Връзката ще се изгражда заедно с цялостната реконструкция на 15-километровата жп отсечка Пловдив – Стамболийски, която е въведена в експлоатация още през историческата 1873 г. и електрифицирана през 1962 г.
Освен нов подлез на жп гара „Тодор Каблешков”, по отсечката ще се изградят нови перони и нова контактна мрежа. Скоростта на влаковете по трасето Пловдив – Стамболийски ще е 160-200 км. в час, а общата инвестиция до 2015 г. в НКЖИ са над 1 милиард лева.
Вижте как върви ремонтът на бул. "Македония" в Пловдив ТУК
Станимира Пейкова
Още от категорията