Комисията за защита на потребителите глоби веригата "Кауфланд България ЕООД енд Ко” КД, защото прилага нелоялна заблуждаваща търговска практика, съобщиха от КЗП за TrafficNews.bg.

"Тя се изразява в предоставяне на невярна и подвеждаща информация /включително в търговския обект, на рекламните табели и на рекламните брошури /, че част от предлаганите стоки /включително салфетки „Лотос” и „Стела”/ се продават на промоционални цени, като е установено при проверката, че същите се предлагат на редовна, а не на промоционална цена", казват от Комисията.

Според нея, информацията е невярна и следователно е подвеждаща по Закона за защита на потребителите.

Подобно е положението и при "Пикадили", научи TrafficNews.bg

„Пикадили” АД при упражняване на своята дейност да използва заблуждаваща нелоялна търговска практика, а именно: Чрез разпространението на рекламни брошури търговецът да отправя покана за покупка на стоки или услуги на определена цена, като не се посочват разумни основания, поради които търговецът няма да може да достави или да осигури доставянето от друг търговец на стоките или услугите или на равностойни стоки или услуги на обявената цена за определен период от време и в разумно количество съобразно стоката или услугата, обема на направената реклама за стоката или услугата и предложената цена,  в нарушение на Закона за защита на потребителите.”, съобщиха от КЗП.

Комисията удари и „Техномаркет България” ЕАД, защото прилага нелоялна заблуждаваща търговска практика. КЗП постанови Търговецът да не предоставя съществена информация на интернет сайта www.Technomarket.bg, че чрез онлайн магазина на търговеца не е възможно да се закупи определена стока на посочената цена, а заявката се оформя като „запитване” и търговецът впоследствие съобщава на потребителя може ли да бъде осъществена покупката или не, в нарушение на чл. 68е, ал.1 от Закона за защита на потребителите.

TrafficNews.bg