"Много е тъжно. Не им прави чест, а са млади хора", това заяви зам.-кметът по транспорт Савина Петкова пред медиите след поисканата й оставка от „Браво, Пловдив”. Тя говори всестранно колко добър експерт е, как са направени много стъпки в ресора й, както и как цялата й работа е свързана със „спасяването на градския транспорт”. Разбира се, в изказа й не липсваше и типичния даскалски укор, който тя неведнъж демонстрираше в Общинския съвет.
Савина Петкова обаче е права за едно – тъжно е за тези млади хора от „Браво, Пловдив”. Вероятно заради грешките на растежа, които вървят с голяма доза наивност, те се довериха на човек като нея и я приеха в сдружението им.
Забравена от политическия живот на Пловдив, тя получи своята реабилитация през гражданското сдружение и успя да стане общински съветник, а след това и зам.-кмет с един от най-важните ресори – транспорт. След като тя вече е използвала за трамплин „Браво, Пловдив”, тя е сметнала, че не се нуждае повече от тях. Всъщност историята се повтаря. През 2014 година тя напусна партията, която я издигна за общински съветник - „Движение България за гражданите”, след като стана председател на местния парламент. Това показва, че за Петкова политическите партии не са група от съмишленици, които искат да променят към по-добрo града и страната си, а просто средство за домогване до власт.
За това говори и факта, че тя по никакъв начин не се смущава, че „Браво, Пловдив” сваля политическото си доверие от нея и я изключва от организацията.
По думите на лицата на „Браво, Пловдив” – от месеци тя не е общувала с никого от тях. Не ги е търсила за съвет, мнение или да дискутират заедно решения на проблемите в градския транспорт. Нещо повече – тя каза, че общинските съветници от формацията не са проявили интерес, а и са имали право на законодателна инициатива, за да променят наредбите в транспорта.
Тогава въпросът е защо „Браво, Пловдив” е излъчила нея за зам.-кмет – опитен юрист с 24 години стаж в администрацията на този отговорен пост? Вероятно отново става дума за грешките на растежа, при които е наивно да се смята, че заклет бюрократ може да превърне в реформист. Друг е въпросът и за компетенциите й, тъй като за 6 месеца „юридическите” й възможностите така и не бяха приложени в Община Пловдив, поне що се касае за ресор "Транспорт".
За всички е ясно, че без „Браво, Пловдив” Савина Петкова щеше да е точно там, където бе преди местния вот през 2023 година – някъде измежду конкурсите за някаква длъжност из кулоарите на Община Пловдив.
За нея обаче явно това не е ясно. Тя е убедена, че кметът Костадин Димитров е видял в нея брилянтен специалист, който ще оправи градския транспорт и лично я поканил в екипа си. Тя е убедена, че за 6 месеца с всеки ден изминал ден градският транспорт става по-добър заради решителните й действия.
Савина Петкова е убедена, че не спасява Веселин Дошков и „Хеброс бус”, като му оставя линиите. Тя спасява градския транспорт на Пловдив, като се опитва да убеди кметът и целия му екип пловдивчани да платят десетки милиони за почти фалиралата му фирма.
Впрочем Савина Петкова е права за още нещо "Браво, Пловдив" започна с голям ентусиазъм да работи за града и хората, но тази енергия стихна. Един от основните виновници за това обаче е именно тя, защото показа как млади и ентусиазирани хора могат да бъдат използвани като средство, за да може някой да се домогне до власт.
Обикновено грешките на хората се наричат опит. В случая с „Браво, Пловдив” ще в по същия начин. Техният опит занапред ще е да знаят, да не бъркат в некропола със забравени политици, защото неслучайно те са там.
Междувременно оттук нататък битката на „Браво, Пловдив” е да върне отвратените в градския транспорт на Пловдив, макар все още с него да се разпореждат отвратителните.