Трябва да бъде въведена пределна възраст за водачите, които работят в обществения транспорт, смята Дияна Русинова от Европейския център за транспортни политики. "Далеч съм от мисълта на възрастните хора да им бъде забранено да шофират, но трябва да бъде пределно ясно дали са годни за това" , категоричен е експертът.
TrafficNews продължава темата за водачите в обществения транспорт, които отдавна са прехвърлили пенсионна възраст , но продължават да работят. През последния месец станаха няколко инцидента с водачи на автобуси, които са между 68 и 73 години , но продължават да са зад волана и да превозват пътници.
"Пилотите на самолети могат да работят до 41- годишна възраст. След това те трябва да слязат от самолета. На база на изследвания е преценено, че след тази възраст , рискът от неправилна или забавена реакция се увеличава. Подобни ограничения са необходими и при водачите в обществения транспорт", категорична е Русинова.
Според нея, проблемът с липсата на кадри е ангажимент на самия бранш. "Да, трябва да има правилна комуникация на ниво министерства и да се постави проблема. Но не може да се чака само на държавата. Браншът също трябва да намери начин да си създаде кадри. Ако им трябва съдействие, ние ще ги подкрепим. Но няма как на пътищата да има водачи, които са опасни за движението. Вижте само какво стана преди няколко дни край Габрово", припомни Русинова инцидента, при който 73-годишен водач се заби в ограда с автобус, в който пътуваха 16 деца.
TrafficNews продължава да търси различни мнения по темата. Вашите предложения можете да изпращате на redaktor@trafficnews.bg.
Още от категорията
Бюджет 2025 превръща държавата в сериозен конкурент на бизнеса във войната за кадри