„По-добре ужасен край, отколкото ужас без край”, гласи  крилатата фраза, която обаче не всеки смята за меродавна.  Това се отнася най-вече за хората управляващи транспорта в Пловдив, или по-точно човекът, отговарящ за него – зам.-кметът Тодор Чонов.   Застинал в „ужаса без край”  бившият полицейски шеф отново ще направи това, за което TrafficNews предупреждава от месеци – ще търси нови 500 000 лева за превозвачите.

Въпрос на време бе Петко Ангелов, Веселин Дошков и Димитър Чолаков да излязат и да кажат:

„Пред фалит сме, нямаме приходи, нямаме персонал, не знаем как ще си покриваме разходите, трябват ни 500 000 лева повече”

Е, този ден дойде, а Тодор Чонов веднага се зае да влиза в ролята на медиатор /все пак е карал курсове за такъв/ – ще рови бюджета за повече средства, и ще уреди  среща с кмета, за да се намери компромисен вариант. Това, което следва е ясно – среща с превозвачите, прекрояване на бюджета и отпускане на пари за превозвачите.  Това дежавю ще се повтаря ежегодно, докато не се направи истинска реформа в градския транспорт,  но воля, а явно и компетентност, за това няма.Начинът, по който зам.-кметът тръгна да търси вариант при, който всички са доволни не е решение, а удължаване на агонията. Криенето зад кмета по тези проблеми - също.

Начинът, по който се прави това искане от превозвачите пък е меко казано безочливо по ред причини. На първо място, искането им за още пари става след затварянето на поръчката за 8-те нови линии. Тримата превозвачи отново се обединиха и ще вземат линиите за 8 години, като ще усвоят над 22 милиона лева. Ние продължаваме да питаме – защо, след като този сектор е толкова губещ, те продължават да се хвърлят с всички сили в тези конкурси?  Защо не направиха искането за повече субсидии, преди да се завърши приемът на документи за поръчката, в които те са единствени участници? Защо това искане се прави през август, когато градът е празен и е нормално пътникопотока да е по-малък?  Отговорите са реторични за голяма част от хората, но явно не и за градските власти. Те няма да ги зададат, те няма да кажат „стига толкова”, а ще намерят „компромисен вариант” за всички… до следващото шестмесечие.  Парите на пловдивчани ще продължава да се изливат в бездънната яма за една недобра услуга. Или в заключение – нищо ново не е научено, а нищо старо не е забравено.

Но отново казваме на пловдивчани да си знаят – „ градски транспорт е лош, на загуба е, но бъдете благодарни на превозвачите и Община Пловдив, че въобще го има”!

Заблудата, наречена пловдивски градски транспортСлед като изляха помия помежду си превозвачите пак се прегърнаха, но това бе и целта им

9 месеца - 9 зам.-кмета на Пловдив: Тодор Чонов – полицаят, който пое транспорта по неволяБившият полицейски шеф тръгна с големи обещания, но работата му се сведе до козметични намеси