„Направени са над 5 проверки на паркомата, намиращ се на улица „Хан Кубрат” до Съдебната палата. Не са установени повреди или грешки. Най-вероятно неправилното боравене с машината е причината, пловдивчанка да бъде ощетена с два лева”, това заяви директорът на ОП „Паркиране и репатриране”- Ненко Калакунов  след наш материал, в който ви показахме как машина на Синя зона „глътна” монетите на жена, а бележка не бе издадена.

Припомняме, че преди седмица пловдивчанката спряла на улица „Хан Кубрат” до Съдебната палата. Веднага пуснала съобщение с номера на колата си, а след още един час втори. Тъй като пловдивчанката се забавила, а времето за престой на паркинга изтичал, тя решила да изпрати трети SMS.

„Пуснах номера на автомобила си, изчаках, но съобщение за потвърждение така и не дойде. Помислих, че проблемът е в моето мобилно устройство.

 Притесних се да не ми поставят скоба и хукнах към паркинга. Тъй като нямаше служител от ОП”Паркиране и репатриране”, реших да ползвам паркомата. Пуснах две монети от един лев, натиснах бутона, но бележка не бе извадена. Отново пробвах да натисна бутона, а на екрана изписа: „Моля изчакайте”. Така и направих,  изчаках, но уви – нито бележка, нито върнати пари”, пише читателката ни.

Дежавю? Паркоматите в Пловдив, като системата за таксуване в автобусите – ту работи, ту не СНИМКИПловдивчанка изгоря с 4 лева, мъчейки се да плати престоя си в Синя зона

След материала ни се свързахме с шефа на Общинското предприятие. Той заяви, че веднага е била назначена проверка, която не е установила проблем в устройството.

„Издадена е бележка, просто жената не си я взела. Трябва да се отбележи, че първо се поставят монетите и после излиза талона. Хипотеза, че хартията е свършила е неправилна. Има  индикатор, който ни сигнализира за това, а докато реагираме, хората не могат да пуснат пари. Ако пуснат, машината ще им ги върне”, разказа Калакунов.

Той добави, че много хора се притесняват да работят с паркометите. Тенденцията обаче е, че в кратки срокове служителите, късащи билети, ще се заменят от такъв тип устройства.

„Потърпевшата е трябвало да сигнализира до нас. Имаме възможност да направим пълен отчет до минута и до монета, какво и как е заплатено. Що се отнася до SMS плащането – проблемът не е в предприятието, а в мобилните оператори”, допълни още директорът.

Калакунов припомни и начина за използване на машинното таксуване.

„Първо се пускат монетите, съответно за престоя. Следва натискане на бутона „ОК” и бележката излиза. В нея е записана датата, часа, времето за престой, както и кога изтича. Талона се поставя на предното обзорно стъкло, видимо за контрольорите”, завършва Калакунов.