Днес стимулите за електромобили се предлагат в 26 от 27-те страни от ЕС. Въпреки това в 20 държави-членки на ЕС предлагат директни финансови помощи (като бонуси или премии) за купувачите на електрически превозни средства.

Останалите 6 държави, сред които и България, не предоставят стимули за покупка, те просто предоставят намаление на данъците или пълно освобождаване от определени данъци и такси по автомобилите. Освен у нас, финансови субсидии няма още в Белгия, Кипър, Дания, Латвия и Малта. Литва пък е единствената държава, която изобщо не предоставя никакви данъчни облекчения или стимули.

Въпреки че фискални мерки за стимулиране на продажбите на електрически превозни средства вече са налице в почти всички държави-членки на ЕС, преглед за 2020 г. показва, че естеството и (особено) паричната стойност на тези обезщетения и стимули все още варира в широки граници в цяла Европа.

Така в съседката ни Румъния например се предлагат по 10 000 евро за закупуване на новa ел кола, и по 4250 евро за хибрид. Отделно има и бонус от 1250 евро за бракуване на старото превозно средство. 

В Гърция се предлага до 15% кешбек върху нетната цена на електромобилите с лимит до 5500 евро, както и допълнителен стимул от 1000 евро за бракуване на стария автомобил. Отделно 25% кешбек с лимит до 8000 евро пък е премията, ако колата ще бъде използвана за такси. 

В Полша помощта скача до 20 200 евро, в Словакия - 8000 евро, Унгария -7350 евро.