Условията за работа във влаковете са опасни за здравето и живота, заяви лидерът на КТ „Подкрепа“ в Пловдив Атанас Кръстев.
Причина за изявлението му стана  писмо, получено  от Изпълнителна агенция „Железопътна администрация“ в отговор на сигнал, подаден  след тежкия инцидент с влака при Калояновец.

След проверка на локомотивните депа са открити недопустими пропуски - технически неизправности по локомотивите, тяхното оборудване и сигнализация.

Многобройните сигнали на началници на влакове до сега оставали без отговор. Машинистите си почиват в изключително мръсни помещения с бълхи. Работещите във влаковете са принудени да дават задължителен извънреден труд, съобщи синдикалният лидер. 

Много често машинистите са принудени да  принудени да преместват единствата работеща крушка за  фаровете на локомотива, в зависимост от посоката на движение. Това се налага поради липсата на резервни крушки. Предните стъкла са замърсени, а в повечето случаи са надраскани.Чистачките на прозорците са неефективни.В повечето случаи няма автоматична локомотивна сигнализация, а при локомотивите с такова оборудване, то се оказва неизправно. Не работи и оборудването за влакова диспечерска радиовръзка. Всички тези неизправности създават предпоставки за възможна авария.

Проблемите не спират до тук. През летните периоди машинистите са принудени да пият гореща вода, която може да достигне 40 градуса, поради факта че само в един от 114 локомотива хладилникът е работещ. Столовете за машинистите са стари и се нуждаят се от ремонт, допълни експертът по безопасни условия на труд Иван Балталийски.

Трябва да се активизират не само институциите, но и цялото общество, защото всички тези проблеми могат да бъдат предпоставки за фатални инциденти, категоричен е Кръстев. 

TrafficNews.bg