Бензинът поевтиня с 4 стотинки. Цената на литър от най-масовия бензин А95 падна от 2,50 на 2,46 лв. в някои от веригите бензиностанции, докато други и вчера задържаха нивото от 2,50 лв. на литър.

При дизела също има намаление. Различните вериги бензиностанции вчера го предлагаха между 2,48 и 2,55 лв. за литър. Ден по-рано цената му беше 2,55 лв.

За пропан-бутана също има намаление между 1 и 3 стотинки, но само при някои от веригите. Повечето от тях вчера бяха запазили по-високата цена от четвъртък - 1,16 лв.

Това е третото поред намаление на цените от началото на септември до сега. Преди два месеца литър дизел вървеше по 2,60 лв., а бензинът по 2,55 лв.

Според експерти основна причина за намалението на цените е драстичното поевтиняване на петрола. Сортът, от който зависят цените на българските горива, а именно "Брент", с доставка през ноември поевтиня до 82,72 долара за барел. Това е най-ниската му стойност от ноември 2010 година.

Още в началото на месеца изпълнителният директор на Българската петролна и газова асоциация Андрей Делчев прогнозира пред "Монитор", че се очаква ново поевтиняване на бензина, което ще е в рамките на 3-5 стотинки. Очакванията бяха, че то ще се реализира в рамките на следващите няколко седмици или най-много месец. Тогава Делчев предупреди, че потенциалът за поевтиняване на суровия петрол се изчерпва и котировките му няма да спадат още дълго.

Вчера американският лек суров петрол поскъпна леко, като се върна над 80 долара след доклад на Голдмън сакс, в който се казва, че няма свръхпредлагане на пазара. Цената на петрола на ОПЕК обаче продължи да пада, като стигна 81,17 долара.

Процедури за тестване на реалния разход на гориво от автомобила започнаха за първи път в Европа. Тестовете са инициирани от италианската потребителска асоциация Altroconsumo и се извършват от независима лаборатория, съобщиха от българската асоциация "Активни потребители". Резултатите показват, че често потребителите нямат представа за реалния разход на горива, който правят автомобилите им. Тестваните модели са показали, че ефективността на техните коли е от 18 до 50% по-ниска, отколкото твърдят производителите.

TrafficNews.bg