Близо 7 млрд. лв. ще се инвестират в пътната инфраструктура на Северна България през следващите години, обяви председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Георги Терзийски на форума "Приоритетна свързаност на Северна България" в Русе, съобщи "Дарик".

"С цялостното доизграждане на автомагистрала "Хемус", на проектите Русе - Велико Търново, Видин - Ботевград, обходният път на Габрово и тунелът под Шипка ще имаме пътни комуникации, с които ще се ускори развитието на Северна България и ще се осигури бърза и безопасна пътна връзка между София, Варна, Русе и Видин", заяви Терзийски.

Той подчерта, че се работи по подготовката и стартирането на строителството на 134-километровия участък от Боаза до връзката с пътя Русе - Велико Търново, за които правителството в края на м. г. осигури 1,3 млрд. лв.

"Графикът, който сме разработили предвижда до края на април да стартира изграждането на още два участъка от общо 6, на които е разделено цялото трасе. Това са отсечките - от Боаза до пътен възел "Дерманци" и от пътен възел "Каленик" до връзката с път II-35 Плевен - Ловеч. Техническото проектиране на участъци 4, 5 и 6, които са между пътя Плевен - Ловеч и Русе - Велико Търново, ще бъде изпълнено през 2019 г., а изграждането им ще започне през 2020 г. Целта е строителството на "Хемус" в участъка от Боаза до пресичането с пътя Русе - Велико Търново да приключи до 2023 г.", посочи Терзийски.

Шефът на АПИ съобщи, че плановете на агенцията са успоредно с "Хемус" да се изпълнява и най-важният проект за област Русе - автомагистралата "Русе – Велико Търново".

"С изграждането й ще облекчим трафика от Дунав мост и ще повишим пътната безопасност, тъй като първокласният път Русе - Бяла е една от най-натоварените и опасни отсечки в България с висока концентрация на тежки пътни инциденти. След построяването на магистралата броят на пътните инциденти по направлението ще намалеят, тъй като движението ще бъде разделено в две отделни пътни платна", категоричен бе той.

Георги Терзийски посочи, че проектът за магистралата "Русе - Велико Търново", която ще бъде с дължина 133 км, все още е в плен на съдебните процедури.

"Очакваме решението на съда и в зависимост от решението имаме готовност тази година да стартираме търгове за 75 км от трасето на магистралата на индикативна стойност 670 млн. лв. без ДДС. Това са участъците Русе – Бяла и обходът на Бяла", съобщи той.