Една от най-горещите точки за почивка в Мексико - Канкун предлага безплатни хотели и храна за туристи, за да ги насърчи да се завърнат.

Голф, тематичен парк и отдаване на автомобили под наем също ще бъдат включени в новия план за подпомагане на курорта да се изправи отново на крака след коронавирусната криза.

В Мексико има повече от 8 500 смъртни случая от Covid-19 и 78 000 потвърдени случая от началото на пандемията. 

Хотелите и ресторантите планират да отворят отново в туристическата зона на Мексико - Ривиера Мая от 8 юни след премахването на карантината, свързана с Covid-19.

Новата частна инициатива, включваща над 200 фирми, ще бъде официално стартирана на 15 юни. Кампанията ще включва хотели, предлагащи две нощувки безплатно или безплатен престой за две деца, когато двама възрастни резервират.

Офертата 2 + 2 ще бъде доста разширена и ще включва даване на коли под наем, което означава, че почиващите могат да имат два дни безплатно за всеки четири дни, когато имат превозно средство.

Местни доклади казват, че кампанията предвижда отстъпки за голф и спа услуги и влизане в тематичен парк.

Освен Канкун, се очаква да се включат туристически ориентирани бизнеси в курортите Пуерто Морелос и Тулум, карибският остров Исла Муджерес, на осем мили от брега от Канкун.

Три четвърти от подкрепящите кампанията са хотели.

Роберто Синтрон, президент на Канкун, Пуерто Морелос и хотелиерската асоциация Isla Mujeres, заяви: „ Кампанията е предназначена, за да активира ваканциите до нашите дестинации след кризата, причинена от Covid-19.“

Оливър Рейнхарт, изпълнителен директор на мексиканската фирма Atelier de Hoteles, която има луксозни ол инклузив хотели в Канкун и Плая Муджерес, каза пред местните медии: „Предвид тази нетипична ситуация, ние трябваше да реагираме, за да поддържаме нашите ефектни дестинации на челните места в ума на туристите. Ако сега е на разположение по-ниска цена, възползвайте се от нея, защото няма да бъде вечно така.“

На туристите с късмет, които спечелят едно от състезанията, организирани като част от кампанията, ще бъдат подарени почивки за двама през следващите 20 години.

Офертата се популяризира под хаштаг # Come2MexicanCaribbean със съобщението: „Влезте за възможност да спечелите ваканция за живот в някоя от мексиканските карибски дестинации. От юни 2020 г. “

Шефът на хотелската асоциация г-н Cintron каза, че би искал хотелите да бъдат поне наполовина пълни до юли и август.

Съобщава се, че веригите от хотели като Grupo Xcaret са отказали кампанията за отстъпки и безплатни стоки, защото това ще влоши нещата, като намали доходите още повече в труден момент за туристическия регион.