Възможно ли е пътната мантинела да е допринесла за тежката катастрофа, която стана в неделя на АМ Тракия. Според първоначалното мнение ударът е бил толкова силен, че няма мантинела, която да успее да спре тира. Към това се придържат и много експерти, които твърдят, че никоя мантинела не би могла да спре тира.
При последвали огледи, обаче се оказва, че мантинелата в участъка е била изключително корозирала.
Както съобщихме, при мелето на аутобана загинаха петима души, а 2-годишно дете към момента все още е критично състояние в болница в Стара Загора,
И днес движението в изпреварщавата лента в посока София е ограничено. В момента се прибират частите от старата мантиела, като предстои нейната подмяна.
Пътният експерт Диана Русинова обясни пред БТВ, че след извършена оглед на парчетата от мантинелата е констатирано, че материалът е силно корозирал.
Според нея в цял свят има еластични ограждения, които издържат на подобни удари. Тя уточни, че съвременните системи до такава степен са напреднали, че не би следвало да се стигне до такъв инцидент. Русинова спомена, че въпросната мантинела е произведена в средата на 90-те години на миналия век.
По думите ѝ е важно да се уточни до каква степен този елемент от пътната обстановка е довел до трагичния инцидент.
Според други експерти, мантинелата не е достатъчна, а е необходимо да има бетонни преграждения между двете платна на магистралите. Като дадоха пример с Италия и Гърция, където това е практика.