До 2021 жп линиите, които разделят Пловдив трябва да бъдат преодолени и да не създават неудобство на шофьорите. Дотогава пробивът под Централна гара, който ще свързва „Васил Априлов” с „Димитър Талев”, трябва да бъде завършен, „Модър – Царевец” да работи, а прелезите на бул. „Копривщица” да бъдат премахнати, смята кметът Иван Тотев.
Почти всички средства за тези дейности ще бъдат осигурени от европейските програми. Пробивът на Централна гара е образец за кохезионно финансиране. Той ще се изгражда със средства от „Региони в растеж”, ОП „Транспорт”, държавата и общината.
В програмата „Региони в растеж” за Централна гара са включени 4 милиона лева за нов предгаров площад.
„Целият район на гарата ще бъде променен. Няма да има почти нищо от сега”, каза кметът Иван Тотев. Той допълни, че плановете на Общината са изцяло съобразени с проектите на концесионера. По предварителни планове пробивът трябва да е завършен до 2021 година.
Въпреки новата връзка между „Централен” и „Южен”, която се изгражда, Бетонният мост няма да се събаря. От НКЖИ са опровергали информацията, че той е твърде нисък и така той вероятно ще остане, но ще има нужда от реконструкция.
Прелезите на „Копривщица”, които парализират връзките на „Западен” с „Централен”, се очаква да бъдат премахнати след 2017 година. Там те ще бъдат повдигнати отново с евросредства.
Наливат 80 милиона в инфраструктура в Пловдив през следващите три години
Ето и снимките от идейните проекти:
TNS.bg