Темата за бутането на Бетонния мост и пробива под Централна гара се превърна във водеща под тепетата през последните седмици. Страстите около една от основните връзки между южната и северна страна на града предизвика и остри полемики и бе обект на политически престрелки.

Множеството промени на проекта, който претърпя през този период, доведе до раждането на митове, както и опасения, че район „Южен” със своето стохилядно население ще остане откъснат от останалата част на града. Кметът Иван Тотев бе поканил изпълнителния директор на НКЖИ Красимир Папукчийски, както и екипа, който подготвя проекта, за да разсее тези митове.

Първо Бутат моста, а след това правят пробива под Централна гара

И кметът, и директорът на НКЖИ, категорично отхвърлиха тази хипотеза, която е било заложена първоначално.  Преди да бъде махнато съоръжението ще бъде изградена връзката Модър-Царевец, пробивът под гарата и разширението на улица „Кукуш”.

Запазването на моста обаче е невъзможно, защото в сегашните му габарити не може да се направи по-висок, защото наклонът ще бъде неизползваем.

Без достъп от колелото на гарата до бул. „Васил Априлов”.

Първоначалният проект предвиждаше целият булевард да влезе в пробива, а до гарата да се стига през улица „Велико Търново”. Той обаче е бил променен и пробивът е бил удължен със 100 метра.  Така подземното съоръжение ще стига до улица „Тракия”, а покрай булеварда ще се направят локали от двете страни за директна връзка. Булевардът няма да се стеснява, като ще се вземе малка част от двора на СУ „Климент Охридски”.  

Отчуждаването на частни имоти за разширяването на улиците от страната на „Кючука”

Проектът ще бъде направен на т.нар. фаза нула. Това ще рече, че булевардите „Македония” и „Димитър Талев” ще поемат изцяло трафика от пробива. През едната улица ще се влиза в пробива, а през другия ще се излиза.  По този начин ще трябва да се отчуждят само четири имота. Относно разширението на двата булеварда, кметът каза, че това решение ще се вземе с новия Общ устройствен план след няколко години.

Затваряне на основни пътни артерии по време на дейностите

Ще се направи всичко възможно реализацията на проекта да бъде единствено на подземно ниво по примера на метрото в София, за да не се затваря булевард „Христо Ботев”. Неизбежно, обаче е временното затваряне на булевард „Васил Априлов” за известен период от време. Окончателно всичко трябва да приключи през 2022 година, а цялата сума от 45 млн. лева ще бъде платена през европейските програми.