Facebook разполагат с много инструменти за следене на активността на потребителите. Компанията поддържа разнообразна база данни за нещата, от които се интересуваме и искаме да следим в интернет. Това е най-големият източник на негативни критики към социалната мрежа, тъй като Facebook често предоставят тази информация на своите рекламни партньори без знанието на самите потребители. Вече се водят няколко разследвания свързани с подобна активност, които компанията определя като несъстоятелни. 

Въпреки напрежението, което е провокирано от подобни практики, социалната мрежа експериментира с различни концепции, които да улеснят следенето на активността ни във Facebook. Нов патент описва метод, с който се създава софтуер, който следи движението на очите на повече от 2 млрд. потребители, които имат регистрирани акаунти в социалната мрежа, информира BusinessInsider, цитирани от Digital.bg. Концепцията предвижда тази техника да бъде приложена в профилите ни с цел да се разбере повече за предпочитанията на потребителите. 

Едно от възможните приложения на подобна технология е свързано с устройствата с виртуална реалност и може да позволи да се логваме директно с VR очила. От Facebook твърдят, че идеята е доста иновативна и може да се използва за показването на по-добро съдържание, за добавяне на още едно ниво на сигурност, както и за подбиране на подходящо съдържание за отделните потребители. В момента това е само патент и тепърва ще разбираме как се развива тази идея и кога може наистина да се приложи в профилите ни.