Cruise, дъщерното дружество за безпилотни автомобили на GM, което работи в колаборация с SoftBank Vision Fund, Honda и T. Rowe Price & Associates, получи разрешение от регулаторите в Калифорния, което ще му позволи да тества превозни средства без шофьор на обществени пътища в Сан Франциско .

Агенцията, която регулира автономните тестове на превозни средства в щата Калифорния, казва, че разрешението позволява на компанията да тества пет автономни автомобила без шофьор зад волана на определени улици в Сан Франциско. Cruise има разрешение да тества автономни превозни средства с резервен водач зад волана от 2015 г. насам.

„Не сме първата компания, която получи това разрешение, но ще бъдем първата, която ще го използва по улиците на голям град в САЩ“, написа в четвъртък изпълнителният директор на Cruise Дан Аман в блога на компанията. „Преди края на годината ще изпратим коли по улиците на Сан Франциско - без бензин и без никой на волана. Защото безопасното отстраняване на водача е истинският показател за самоуправляваща се кола и защото изгарянето на изкопаеми горива не е начин да се изгради бъдещето на транспорта. "

Аман определи издаването на разрешително като ключов, важен момент за компанията, която работи върху технологията за автономни превозни средства от шест години.

„Всичко, което някой ще види, е кола, която безшумно се движи сама през града. Не превишава скорост. Не катастрофира. Просто тихо пътува“, написа той. „Но дори и без буквално изстрелване в небето, това е нашата лунна снимка. А хаотичните, пищни улици на Сан Франциско са нашата стартова площадка. Това е мястото, където години на кръв, пот и сълзи са изляти от всички в мисията на "Круиз". И там над два милиона мили градски тестове наистина ще излязат на път за първи път: електрическа кола, шофираща сама по себе си, навигираща в един от най-трудните за шофиране градове в света. "

Разрешението за безпилотно придвижване, което означава, че няма хора да са зад волана, идва с определени ограничения. Превозните средства "Круиз" са проектирани да работят по пътища с ограничения на скоростта, които не надвишават 30 мили в час /50 км/ч/, през цялото време на деня и нощта, но няма да се тестват по време на силна мъгла или проливен дъжд, каза DMV. Всяка компания, която кандидатства за такова разрешение, трябва да предостави доказателство за застраховка или облигация в размер на 5 милиона щатски долара, да провери дали превозните средства могат да работят без шофьор, да отговарят на федералните стандарти за безопасност на моторните превозни средства или да имат изключение от Националната администрация за безопасност на движението по пътищата и е превозно средство SAE от ниво 4 или 5.

Cruise е петата компания, на която е издадено разрешение за безпилотни автомобили в Калифорния. Waymo, AutoX, Nuro и Zoox също имат разрешения. В момента други 60 компании имат активно разрешение да тестват автономни превозни средства, но с шофьор за осигуряване на безопасност.