Изключително рядкото Audi 200 Quattro "Nardo 6000" от 1988 г., което е използвано при опит за рекорд за скорост, ще бъде пустано на тръг утре, 3 февруари в частната международна аукционна къща "Бонхамс".
През 1988 г. тогавашният главен изпълнителен директор на "Aуди" Фердинанд Пийх решава да счупи рекордите за скорост, държани от дизеловия прототип Mercedes-Benz C111 от 1978 г. Три идентични седана Audi 200 Quattro бяха специално подготвени за проекта. Audi 200, който в момента се продава на търг, беше един от тях и е единственият оцелял.
Всеки автомобил разполага с аеродинамични елементи от кевлар, които намаляват коефициента на съпротивление до 0,27, алуминиев покрив и врати, магнезиеви джанти, пластмасови странични прозорци и ролка. "Aуди" също така инсталира по-големи резервоари за гориво, които могат да се презаредят за 25 секунди. Автомобилите запазиха стандартната си система за задвижване на всички колела Quattro.
Колата, която се продава е с 25-клапанов двигател.
Рекордните опити бяха направени на пистата "Нардо" в Италия на 1-4 април 1988 г. "Aуди" постигна рекордите на 500 километра и 1000 км, които бяха съответно 320,78 км/ч (199,32 мили/ч) и 318,30 км/ч (197,7 мили/ч). Екипът на "Aуди" счупи и двата рекорда, постигайки 324,50 км/ч (201,63 мили/ч) в предизвикателството на 500 км и 326,40 (202,81 мили/ч) в категорията на 1000 км.
Автомобилът, обявен за търг, е управляван от д-р Зигфрид "Зиги" Брун, известен като "най-бързият зъболекар в Германия". Съобщава се, че той е достигнал средно 350 км/ч само след три загряващи обиколки. Брун купи колата от "Aуди", а по-късно я продаде на настоящия собственик. Другите две коли бяха унищожени, което прави тази уникална част от историята на "Aуди".



Още от категорията
Виж всички
Спират производството на дългогодишен модел на Ford
Какво да направим, ако колата не запали в студено утро?
Зимни гуми - как да ги изберем и какво да избягваме
Акценти
Виж всички
Само един кандидат да поеме закъсалата МБАЛ „Св. Мина"
Пловдив се бори за приз в конкурса Сграда на годината