Политкоректността може би ще изяде главата на една компания във Великобритания. Причината е скандален нов продукт за Великден, който предизвиква остри реакции в социалните мрежи и води до публично извинение, което да отложи публичната екзекуция.

Компанията Waitrose пуска на пазара три шоколадови патенца по случай идващите празници. Сладкарските изделия са направени от три вида шоколад - бял, млечен и черен. Под всяко от тях има надпис - хрупкав, мек и… грозен.

Наречете черен предмет грозен и имате сигурен скандал. Вкарайте го в недобре обмислена рекламна кампания и може да изкопаете гроба на собствената си компания, колкото и добро име и авторитет да има.

Веригата супермаркети обясни, че не е имала намерение да обиди абсолютно никого и затова незабавно е преопаковала продукта си така, че да няма "етикетчета".

Скандалът избухва с огромна скорост, след като един потребител публикува снимка на продукта онлайн.

Жената чула коментарите и на други клиенти, които сметнали маркетинговата стратегия за "нередна".

Има хиляди други възможни прилагателни… защо точно "грозно"?

Както може да предположите, заигравката с думата "грозно" идва от приказката "Грозното патенце" на Ханс Кристиян Андерсен. В приказката малкото пернато животинче е подигравано заради цвета си и постоянно е отхвърляно от останалите, но накрая се превръща в красив бял лебед. Колко расистко!

Макар и острите реакции на хората, които обвиняват компанията Winerose в ксенофобия, някои потребители пък разкритикуваха критикарите и ги обявиха в псевдолиберализъм.

Според тях "ако те искат да се борят срещу истинският расизъм, трябва да насочат вниманието си към хората навън, а не към невинни шоколадови патета".