Така наречената “хипстърия” е навсякъде около нас. Няма как да се измъкнем от нея, пък дори и да живеем във фантастичен свят от средновековието, в който над главите ни прелетяват дракони, а 7 кралства се бият за един единствен трон. Да, точно така, говорим за хитовия сериал “Игра на тронове”.

Четвъртият епизод от финалния сезон на поредицата изненада феновете, чиято наблюдателност изобличи един огромен гаф. Недомислено продуктово позициониране или чисто и просто издънка разкри пред погледите на зрителите чаша на Starbucks, сложена на масата на Денерис Таргериън.

Може би основната претендентка за железния трон е една типична млада дама, която обича кафето. Или чисто и просто умората от голямата битка с белите бродници най-накрая е дала отражението си и Денерис е паднала под тежките удари на голямата умора. Разбира се, това в кръга на шегата.

Чашата на Starbucks в четвъртия епизод на “Игра на тронове” обаче е факт и не, не става дума за фотошоп. Реакцията в социалните мрежи е мълниеносна. Хартиената чаша за кафе, идваща от модерните хипстърски времена на Земята някак не се връзва с интериора и металните съдове от Средновековието, но грешката е останала незабелязана от снимачния екип.

От HBO обясниха публично, че в действително говорим за грешка, защото не ставало въпрос за лате, а за чай, който Емилия Кларк (актрисата, която играе ролята на Денерис) си поръчала.

Въпреки обяснението от страна на компанията, колажите не спират, а потребителите стават все по-креативни. Коментарите, разбира се, са в духа на сюжета. В един от потребителските профили е написано: “Касиерите в Starbuvks в Уинтърфел отказват да напишат името на Денерис на своите чаши”.

Можем почти с пълна убеденост да заключим, че гаф тук няма. Подобни мащабни продукции преминават през десетки, дори стотици редакции и такава елементарна грешка трудно може да се допусне. Ако невъоръженото и необременено око на зрителя може да улови чашата, която не е на мястото си, то със сигурност хора от филмовата гилдия са я забелязали.

Следователно това може би е съвсем нарочно и вероятно става въпрос за много добре обмислена рекламна кампания, за която от Starbucks са платили милиони долари. Продуктовото позициониране е доста креативно хрумване от страна на маркетолозите.

Рекламата е добра. Всички са наясно, че това ще предизвика огромна вълна от реакции и ще даде почва за развитие на поредица от миймове.