План за ограничаване на достъпа на автомобили с вътрешно горене до центъра на града приеха властите в Брюксел. От 2030 г. ще бъдат забранени всякакви дизелови двигатели, а от 2035 г. - и колите на бензин или газ. Целта на всички тези промени е от 2019 до 2050 г. вредните емисии от въглероден диоксид в Брюксел да се намалят с 40%, съобщават местни медии.
Още през 2022 г. се предвижда да бъде въведена пълна забрана за движение в центъра на града на най-замърсяващите мотоциклети. Предвиждат се и законодателни промени, насочени към ново данъчно облагане на превозните средства според действителната мощност, използваното гориво и теглото. Всички тези правила не обхващат превозните средства, регистрирани като класически (колекционерски) и произведени преди повече от 25 години.
В последните две години в Белгия използването на автомобил за пътя до работа и обратно към дома е нараснало с 13 на сто, показват нови данни. Отчита се, че въпреки исканията на учениците за по-природосъобразен живот, след като напуснат гимназията 70% от младежите избират да достигат до работното си място или до университета с автомобил.
Едва един от трима решава да пътува с колело. Трима от петима избират служебен автомобил, дори да имат възможност да ползват безплатен обществен превоз или да получат обезщетение, че се движат с велосипед.
Тенденцията за ограничаване на замърсяващите автомобили е в цяла Европа. През октомври 2018 г. Административният съд в Берлин одобри въвеждането на забрана за шофиране на дизелови автомобили с екологичен стандарт, по-нисък от Евро 6 по някои пътища в столицата. Шофьорите на по-старите леки автомобили, обхванати от ограничението, които все пак искат да влязат в забранените зони, ще трябва да плащат 25 евро, а товарните автомобили - 75 евро.
Изключения са предвидени за живеещите в тези зони, за автомобили на инвалиди, за таксита, доставчици, ремонтни екипи и линейки.
Преди няколко дни пък кметицата на Букурещ Габриела Фиря публиква проекторешение, според което автомобилите, попадащи в категория под Евро 5, ще трябва да ползват винетка, за да се движат в румънската столица, а колите под Евро 3 изобщо няма да имат достъп до центъра на града.
Още от категорията
Хефнър използвал метода „ABCD", за да реши кои жени да бъдат поканени в имението