Брандовете Apple и Google запазват позициите си на най-скъпи в света. Това става за пета поредна година. Новата класация на Interbrand беше огласена тази седмица.

Данните на проучването за 2017 г. сочат, че стойността на бранда Apple се е повишила с 3% и достига $184,15 млрд. На второ място е Google, която е прибавила 6% към стойността на бранда си, който се оценява на $141,70 млрд. Третото място заема брандът на Microsoft, с 10 на сто повишение и стойност от почти $80 млрд.

Сред първите десет попадат седем представители на високотехнологичния сектор, пише technews.bg. Oсвен Apple, Google и Microsoft, там са още Amazon (на пето място с $64,8 млрд.), Samsung (шесто място с $56,2 млрд.), Facebook (осмо място с $48,2 млрд.) и IBM (десето място с $46,8 млрд.).

Общата стойност на най-добрите ИТ марки за 2017 г., които попадат в класацията на Interbrand, достига $675 млрд., като при това те се откъсват с голяма разлика пред брандовете във всички останали сектори.

Компанията Coca-Cola, която успяваше да задържи първото място в продължение на 13 години – до 2013-а, благодарение на успешната си маркетингова стратегия, сега заема четвърто място, като оценката на марката се е понижила с 5%, а стойността й възлиза на $69,3 млрд.

При изготвяне на класацията Interbrand отчита финансовите резултати на компаниите, влиянието, което съответната марка оказва върху избора на потребителите при покупка, и способността на компанията да си осигури печалба. Класацията на стоте най-скъпи световни марки се прави вече 18 години.