
Община Пловдив и НКЖИ ще подпишат допълнително споразумение за изграждането на пробива под гарата. Предложението ще влезе в извънреден порядък на сесията утре, където Общинския съвет трябва да го одобри. След това кметът Здравко Димитров и шефът на държавното дружество инж. Красимир Папукчийски могат да го парафират.
То е необходимо, за да може след техническия проект Община Пловдив и НКЖИ заедно да внесат документ за издаване на строително разрешение за пробива и две допълнителни пешеходни пасарелки.
В споразумението още е залегнало Националната компания Железопътна инфраструктура да представи инженерно техническо предложение за извършването на реконструкцията за Бетонния мост. Макар досега от Община Пловдив да твърдяха, че освен проект, ще искат и финансиране за пътният надлез, в договора е записано, че двете страни заедно ще търсят финансирането на проекта.
Все още техническият проект не е готов, като той не е входиран и в Община Пловдив. От градската администрация искат да покажат проекта след като е готов на пловдивчани и медиите.
В поръчката, която ще се изпълнява от „Трейс холд груп” са включени дейности само по изграждането на пробива и демонтирането на моста.
При най-благоприятния сценарий новото съоръжение над линиите и пробивът под гарата ще вървят паралелно. В идейната разработка новият мост ще бъде с директна връзка към „Автогара Юг” в западна посока, като е застъпено да има кръгово кръстовище на второто ниво, за да могат колите да използват всички възможни развръзки. Предвижда се двете платна на моста да бъдат с две ленти. Самият надлез ще бъде по-висок, като ушите, които отвеждат колите от източна посока ще бъдат по-дълги от сегашните заради наклона и височината.
Кой е най-лошият сценарии при пробива под гарата, вижте в линка: