Без клиенти и работа за минимален оборот- така описват ситуацията собственици на предприятия и магазини на „Брезовско шосе”. Причината за недоволството на работещите в участъка е забавянето в ремонта на трасето. Вече повече от година фирмата строител, археолози и общински служители се борят с проекта, а в момента той е в застой, като работата по довършването на участъка ще стартира след като има отпуснат бюджет от Общината за археолозите. Ситуацията обаче очаквано изнервя пловдивчаните, които стопанисват магазини и предприятия на „Брезовско шосе”. По думите на хората проблемът с предвижването до работа също е изключително голям, заради непрестанно променящите се маршрути на автобусните линии.Така работещите в участъка са принудени да ходят километри пеша, за да стигнат до работното си място.

Започва се копка, взимат се пари, затвориха половината Кършиякa и  навсякъде е зарязано. Идват в събота за 10 мин и се правят, че работят. Хората не знаят кога е затворено и отворено, не знаят от къде да минават. Обходите са ужасни. Година и половина работим за разходи. Ние сме физически магазин, не сме производство и за нас е важно да имаме клиенти, но те се отказват да идват дотук”. Това коментира пред репортер на TrafficNews собственик на магазин за мебели, разположен в участъка.

Търговката зона, намираща се на „Брезовско шосе” също търпи големи загуби, коментират собственици на обекти. По думите им точно, когато сезонната работа би трябвало да тръгне отново, се планува затваряне на участъка. Обходните маршрути обаче далеч не успокояват работещите там. „Отзад оставиха само един счупен обходен път, от който хората си разбиха автомобилите”, коментират още. Мъжът смята, че бизнесът му е почти загубен, защото целта е да се привличат нови клиенти, но заради ситуацията това не е възможно.

 „Не сме видели един клиент. Много бавно се случва всичко, а работим на много големи загуби. Имаме складове и в близост до другото място, което ще бъде затворено,  става още по-зле. Тотално объркват нас и клиентите ни, месеци наред с това спиране и пускане на движението.Ако не бяха археолозите досега щеше всичко да е готово”, коментира собственик на магазин за детски и бебешки артикули.

Припомняме, че ремонтът започна още през 2021 година, като участъкът беше затворен до края на 2022 година. Тогава ремонтът бе зазимен, а движението беше пуснато. Причинта за това станаха откритите археологически находки и липсата на финансови средства, допълнителни пари за фирмата изпълнител и невъзможност за извършване на проучвателни дейности през зимата. След отпускане на предвидения бюджет за археолозите, работата по трасето ще стартира отново.

За поредното затваряне пред медията ни коментира и Валя Чолакова, която  е управител на магазин за метални и пластмасови артикули и принадлежности за оранжерии, няамиращ се в участъка.

"За пореден път ще работим на загуба. Ние сме силни преди и по време на лятото, но нито миналата, нито тази година ни се предостави възможност да продаваме нещата си, тъй като всичко беше затворено и жив човек не стъпваше. Положението е много зле, а да не подхващаме темата с транспорта.  Ние работим на загуба клиентът като чуе Брезовско шосе не иска да идва до физическия магазин. Имаме и голям проблем  с доставчиците. Не искат да идват до тук. Сега с това повторно затваряне как ще разтоварват, тогава ще бъдем пред закриване", добави жената.

TrafficNews се свърза с ръководителя на проекта от страна на фирмата изпълнител ПИМК- Явор Добрвев. Той каза, че целият участък, който е без археологията е приключен, но всичко ще се случва бавно.

„ Сега проектантите обследват пътното платно, за да намерят най-доброто решение за рехабилитация на целия път. Предполагам , че през цялата година ще работим по този участък и нещата ще се случват бавно. Разкопките изискват време, а работата в тази част се очаква да започне в средата на април. Сега чакаме одобрението на бюджета за археолозите, за да може да стартира пак дейността в зоната.

Важното, което изтъкна за хората Добрев е, че има план да се асфалтира пътя от бул. „Северен” до бул. „Цар Борис III Обединител”, като се очаква това да стане в рамките на месец и половина ако проектантите успеят да го обследват и да възложат на фирмата цялото платно, за да го направят и да може отсечката да бъде пусната  за движение.

Медията ни потърси и ръководителя на проекта от страна на Общината- Румен Лемберов, който сподели, че се чака разрешение от археолозите, за да се продължи работа по участъка.

"Ще гледаме да работим бързо, за да може да изпълним обекта." Лембарев коментира, че е възможно в най-скоро време да бъде отпусната  частична сума от бюджета за археолозите, за да се започне работа по- бързо и вече на следващ етап да бъде получен целият бюджет.

Наблюдаващият археолог  Десислава Давидова смята, че за ситуацията в момента не са виновни археолозите. По думите й те имат готовност да работят, в момента, в който се осигури финансирането от страна на Общината. Тя коментира, че ще се съобразят изцяло с начина на работа на фирмата изпълнител.

„Нашият график зависи от работната програма на самата фирма защото ние сами не можем да вдигнем част от платното, за да проучим отдолу под него”, завърши специалистката.