Над 89 и половина милиона лева без ДДС /89 582 476/ ще струва сметопочистването, разделното събиране, транспортирането на битовите отпадъци, машинното почистване и миене на Пловдив, както и зимното поддържане, според обявената днес обществена поръчка.
Тя е обявена за пет от районите на града – Централен, Тракия, Западен, Северен и Източен. Р-н Южен не е включен в поръчката, тъй като за комуналните дейности отговаря общинското дружество „Чистота“. В останалите райони до момента фирмата разчита на подизпълнител, чийто договор изтича в края на годината.
Условие към участниците в поръчката е да разполагат с автоматична система за отчитане на теглото на битовите отпадъци във всеки съд. Причината е, че предстои въвеждане на нова методика за заплащането на такса смет.
Друго изискване е от 15-ти март до 15-ти ноември услугите по машинното метене и миене, включително с маркуч, да се извършват ежедневно.
Договорът с новия изпълнител трябва да бъде сключен през декември тази година и да е с продължителност пет години.
Крайният срок за подаване на оферти е 23-ти август включително.
Според справката в сайта на Община Пловдив всяка година средствата за сметопочистване и сметоизвозване се увеличават: През 2020 г. разходите са в размер на 42 016 314 лв.; 2021г. - 42 267 939 лв Общите разходи, съгласно одобрената план-сметка за 2022 г. за осигуряване на дейностите по управление на битовите отпадъци възлизат на 50 290 991 лв. след актуализация.
Общият размер на планираните разходи за осъществяване на дейностите за 2023 година възлизат на 54 844 506 лв. Допълнително според план-сметката за тази година - 4 164 844 ни струва дейността на завода в Шишманци и депото за преработка на неопасни отпадъци.