Измама с цел събиране на чувствителни данни замеси името на банка ДСК. Съобщения със съмнително съдържание биват изпращани на различни потребители по имейл, чрез които биват подканвани да споделят банковата си информация. 

"Във връзка със извършените промени по договорните отношения между Банка ДСК и нейните индивидуални и бизнес клиенти, въвеждаме процес по обновяване на клиентски данни. От вас се налага да преминете успешно през този процес, като при евентуални затруднения Вие ще бъдете информирани, чрез СМС или Viber съобщение за статута на Вашата актуализация", се посочва в съобщението. 

След това поставят тридневен срок на потребителите да "актуализират" данните си, тъй като в противен случай ще загубят достъп до приложенията на банката. 

 

За да се „идентифицират“, измамниците обикновено използват отличителни марки на дружеството жертва – име, логото и фалшив електронен подпис, които са изображения, прикачени към имейла. При отваряне на връзката, прикачена към съобщението, потребителят бива препратен към сайт. Целта на измамата е да предадете доброволно вашето потребителско име и парола за достъп до приложението за онлайн банкиране или други чувствителни данни.

При въвеждането им обаче е възможно да станете жертва, най-често осъществяване посредством източване на средства. Препоръчително е въобще да не отваряте този линк, а веднага да изтриете съобщението, в случай, че по го получите по имейла си.

Припомняме, че ДСК, както и други банки, често биват замесвани в подобни схеми. Оттам припомнят, че при никакви случаи няма да поискат от клиентите си да предоставят данни за пароли, ПИН или CVC/CCV код на карта, или други данни, свързани с достъп за електронно или мобилно банкиране. Не биха подканили клиентите си да отварят съмнителни прикачени файлове в мейли с неясно съдържание. 

В случай че сте получили такова съобщение, молим Ви незабавно да го изтриете, без да отваряте прикачения файл. Ако сте отворили файла, променете своевременно потребителските си идентификатори за достъп до ДСК Директ и DSK Smart от друг компютър и се свържете с Call Center на Банка ДСК на телефон 0700 10 375, кратък номер *2375 (*BDSK), на имейл call_center@dskbank.bg или чрез формите за обратна връзка на страницата на банката или ДСК Директ“, казват от финансовата институция.