“Поучително е да видим как се развива една индустрия, която всяка година бележи ново стъпало на технологичното си развитие. В това отношение е още по-предизвикателно за мен, като представител на изпълнителната власт, защото ние изоставяме с регулациите Всяка година научаваме много от индустрията и трябва да намерим начин да регулираме това развитие. Умните автомобили и превозни средства изискват много по-добри пътища, много по-добра инфраструктура, но и нови регулации, които да минимизират произшествията на пътя. Както казах, технологиите определено, изпреварват регулациите“, посочи министърът на регионалното развитие и благоустройство Гроздан Караджов, който откри изложението на Международното изложение за товарни автомобили, автобуси и специализирани превозни средства TRUCK EXPO 2022. Форумът ще продължи три дни и се провежда на откритите площи на територията на Международния панаир.
Министър Караджов подчерта, че технологичното развитие изпреварва държавните регулации и действия и подчерта, че бъдещето е в електрическите превозни средства.
„Очевидна е нуждата от все повече и гъста мрежа от зарядни станции. В това отношение МРРБ вече в предишния програмен период е финансирало изграждането на над 200 зарядни станции. Важно е тази инициатива да продължи и затова в новата програма от 2021 до 2027 г. са предвидени , от които 125 милиона са за зарядна инфраструктура“, посочи министърът.
Караджов допълни, че по Националния план по възстановяване и устойчивост се предвижда за зелена мобилност да бъдат предоставени още 100 милиона лева, чрез които ще се финансират интегрирани проекти за устойчив градски и междуградски транспорт в 40 общини. С тях ще се изпълняват мерки за доставка на превозни средства за обществен транспорт с нулеви емисии, изграждане на зарядни станции към тях и интелигентните транспортни системи, с които те са свързани.
Пример за такъв проект е Градската железница на Пловдив, като по проекта ще бъдат закупени електрически влакове.
Още една регулация за изграждане на инфраструктура за електромобили ще бъде заложена в Наредбата за планиране и проектиране на комуникационно-транспортната система на урбанизираните територии, върху чиито промени в момента работи МРРБ. В редактираните текстове се предвижда в новите сгради за обществено обсъждане с повече от 10 паркоместа, най-малко едно на всеки пет да се оборудва със зарядна точка за електрически превозни средства.
„Вярвам, че всички тези мерки и паричните средства за тях са малка стъпка към общата посока, в която бизнесът, държавата и хората, искаме да вървим. Това е модерна, сигурна и безопасна инфраструктура за чиста околна среда. Очаквам с нетърпение да видя предложенията на автомобилната индустрия в тази посока“, посочи Караджов и откри официално форума.
На него ще бъдат представени най- модерните камиони, автобуси и специализирани превозни средства на водещите световни марки. Изложението се провежда за 5-и път и е най-голямото събитие в сектора на тежката автомобилна индустрия у нас. Организатор на форума е Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП).
„Пловдив е бързо растящ индустриален център, има чудесна панаирна инфраструктура, а местоположението му осигурява бърз и лесен достъп на хора и компании от цялата страна и региона“, казват организаторите от ААП като обяснение защо са избрали Пловдив за изложението.
Във форума ще участват водещите световни брандове тежкотоварни автомобили, като BMC Trucks, DAF, Ford Trucks, Isuzu, Iveco, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania, Volvo Trucks. Очаквайте най-новите модели, технологии и оборудване в категория N1, както и от производителите на ремаркета и полуремаркета, хидравлични системи за товарни автомобили, оборудване и екипировка.
„На това изложение можем да видим най-съвременните технологии в автомобилостроенето за автомобили с инвестиционно предназначение. Очакваме отново да ни предложат най-добрите варианти за транспортния бизнес, чрез който българският транспорт да бъде конкурентоспособен на западните фирми“, посочи Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи.