Пловдивчани още си спомнят за бруталните задръствания между 2015 и 2018 година, когато бившият кмет Иван Тотев затвори „Руски”, „Коматевско шосе”, „Васил Априлов”, „6 септември” и „Гладстон”. В час пик под тепетата бе истински ад, а понякога трябваха повече от 60-70 минути, за да се прекоси града.
Това, което се случи в миналия мандат обаче вероятно ще изглежда като детска игра, в сравнение с тапите, ремонтите и блокадите, които предстоят.
От лятото в следващите 12 месеца ще започнат реконструкции на близо 13 основни артерии! Ремонтите, които ще се изпълняват са от Община Пловдив, АПИ, НКЖИ и ВиК, като това са най-големите им проекти. Забавянето по тях през годините, доведе до това, че всички ще се изпълняват почти по едно и също време.
„Държавата се забави с проектите си, а сега и ние имаме планови ремонти и ще се струпа всичко наведнъж. Трябваше миналата година да направят Околовръстното, Карловско шосе…Ще ви представим всички ремонти кога и как започват и приключват. Ще улесним максимално пловдивчани, но да знаят, че е неизбежно да има задръствания и то не само по наша вина, искам да им се извиня предварително”, каза кметът Здравко Димитров преди 10-ина дни.
Утре той и представители на ВиК, Пътното управление, ЕВН и „Европейски пътища” ще представят какво ще се случва с ремонтите в следващите месеци.
Кои ще са затворените булеварди?
Първият планов ремонт, който вече започна е този Карловско шосе от табелата на Пловдив до АМ „Тракия”. Той е част от текущия договор на АПИ за пътната поддръжка с „Европейски пътища”, които скоро обаче ще започнат и Околовръстното на Пловдив.
Там ремонтът ще е от разклона за Първенец и ще има два етапа – първият до Пещерско шосе, вторият до Пазарджишко шосе. Ремонтът ще продължи поне до края на годината,а тази трябва да започнат реконструкцията на още редица входно-изходни артерии – втората част на Кукленско шосе, Рогошко шосе и Голямоконарско шосе. Всичките тези проекти са част от капиталовата програма на Община Пловдив. От ЕВН пък искат да затворят за три месеца Пещерско шосе, за да прекарат топлопроводи.
Така влизането и излизането от града ще бъде изключително затруднено не само от ремонта на Околовръстното, но и четирите входно-изходни артерии. Дотогава поне ремонтът на Брезовско шосе трябва да е завършен.
Единственият район, който може би няма да бъде засегнат от ремонтите във вътрешността на града е „Тракия”. Всички други жители обаче ще изпитват сериозни затруднения.
В район „Западен” трябва да бъде затворен бул. „Хаджи Димитър” за ремонт, както и ул. „Царевец”, където ВиК през есента има амбицията да започне своя проект за Южния обходен колектор. По същия проект ще бъде затворен и бул. „Александър Стамболийски” в „Южен”.
От фирмата изпълнител са поискали да бъдат затворени и двете улици едновременно, но от Община Пловдив категорично са отказали.
В район „Северен”, освен двете входно-изходни артерии, ще бъде затворен и бул. „Дунав” през Водния цикъл. Може би най-големият проблем с движението в Кършияка ще бъде по време на пробива под Водната палата. Там мостът на Панаира ще бъде затворен, както и преминаването на по бул. „Марица – Юг” през него.
Кулминацията на ремонтите ще бъде, когато от НКЖИ се прехвърлят от северната страна за изграждането на пробива под Централна гара. Това трябва да се случи в началото на 2023-а. Тогава ще се затвори бул. „Христо Ботев” и цялото кръгово кръстовище, както и бул. „Васил Априлов” от ул. „Любен Каравелов” до Кръговото.
Така преминаването на Пловдив от южната страна на Марица в направлението изток – запад ще се осъществява единствено по бул.„6 септември” и „Гладстон”.
Всички ремонти се очакват да започнат в следващите 12 месеца в различни периоди и времетраене. Утре ще бъде представен и линейния график за ремонтите, но за всички е ясно – ще има брутални задръствания, а когато ремонтите се осъществяват от 4 различни институции – никога не е на добре. Към това трябва добавим, че в момента вървят ремонтите на ул. „Даме Груев” и „Брезовско шосе”.
Обобщено булевардите и участъците от тях, на които предстои старт на ремонтите в следващите 12 месеца:
1)Околовръстно шосе – от разклона за Първенец до Пазарджишко шосе, на два етапа
2.) Рогошко шосе – от моста на Адата до табелата на Пловдив
3.)Голямоконарско шосе – от бул. „Дунав” до табелата на Пловдив
4.) Бул. „Дунав – целият, поетапно – платно по платно
5.) Мостът на Панаира – заради пробива на Водната палата
6.) „Марица – Юг” - заради пробива на Водната палата, в зоната
7). Бул. „Христо Ботев” – в района на Централна гара заради пробива
8). Бул. „Васил Априлов” от ул. „Любен Каравелов” до кръговото Централна гара заради пробива
9.) Бул. „Хаджи Димитър” – целият, поетапно платно по платно
10.)ул. „Царевец” – цялата, проекта на ВиК
11.) бул. „Александър Стамболийски” – целият, проектът на ВиК
12.) Пещерско шосе – около улица Рая – топлопровод на ЕВН
13.) Кукленско шосе – едното платно, където трябва да се смени водопровод.
Още от категорията
Клиниката по токсикология към УМБАЛ „Свети Георги" на 35 години. Провежда се Националната конференция в Пловдив