Най-голямата транспортна организация в България - Съюза на международните превозвачи се събра днес в Панаира, за да отбележи своята 20- годишнина. Собствениците на големите транспортни компании в България пристигнаха в палата номер 7 и за общото събрание, на което чуха отчета за изминалата година. На него бе избран и нов Управителен съвет. 

Те обсъдиха новите проблеми пред международните превозвачи. Повдигна се темата за това как българският транспортен бранш отново е изправен пред сериозни предизвикателства. След въвеждането на Пакет Мобилност, чрез Зелената сделка на ЕС ще се въведат нови ограничения пред бранша.

Големите превозвачи настояват най-много за влизането ни в Шенген. По думите им към момента в чакането на пунктовете българският транспортен бизнес губи стотици милиони евро от неприемането ни по сухопътните граници. По думите им потребителите тук плащат между 15% и 18% повече за стоки от западноевропейските потребители.

“Днес дискутирахме всички проблеми, които стоят пред нас за решаване на следващите години и какви решения можем да намерим. Няколко са сериозните проблеми в международен аспект прилагането на спорния мобилен пакет, който е в Европейския съд. Също така предстоящата зелена сделка и въглеродния отпечатък и как той ще се отрази върху автомобилния транспорт. Транспорниране на директивата за командироване на българското законодателство. От там говорихме и за въвеждането на новите топографи в автомобилите” , коментира пред TrafficNews изпълнителният директор на сдружението Йордан Арабаджиев, който от 10 години е начело на организацията.

 

По изчисления на бранша всеки един автомобил, който изчаква един час на границата струва 10 евро на превозвача извън всички останали разходи. Тоест те заявяват, че на ден ако трябва да чака един превозвач по границите на България той губи по 250 евро, също така това води до увеличаване на транспортните разходи, които пък пряко влияят върху стоките , които потребява българина.

“Очакваме в най-лошия случай до края на тази година да бъдем в Шенген по суша, което ще даде глътка въздух за българския транспортен бизнес и съответно ще доведе до благоприятни процеси за българската икономика", завърши Арабаджиев.

“Истината е, че България е пълноправен член на Европейския съюз от 2007 година. Стряскащо е да говорим какви биха били плюсовете от приемането ни в Шенген по земя, предположение , че това е една от даденостите на Европейския съюз- свободно движение на капитали , стоки и хора.” Това коментира пред медията ни Николай Рачков, който е представител на съюза на международните превозвачи.

Той разказа, че разстоянието между Русе и Букурещ е под 100 км и за това разстояние се изчаква от румънска страна до 2 дни и повече.