Интермодалният терминал край Пловдив продължава да развива предлаганите услуги, които стават все по-предпочитани от бизнеса у нас и съседните страни. PIMK Rail ежедневно изпълнява курсове до Турция, като работи тясно с големи местни и международни компании като MSC Метлок и Асипорт.
„Новото в този вид услуга, е че транспортът на контейнери се осъществява с много доброто участие на контейнерната линия с турски и международни компании, като MSC. Тази услуга се подготвят повече от две години, като чакахме преди всичко колегите от Турция да си подготвят техните терминали. Най-големият плюс е, че съумяваме да премахнем между 12 и 15 дена транзитно време за товарите и да ги докараме в България за по-малко от ден”, каза Калина Кискинова, изпълнителен директор на PIMK Rail.
“Със създаването на PIMK Rail, като част от холдинга PIMK, тръгнахме с философията да прехвърлим товарите на тировете към жп превоза. Вече три години съумяваме да намалим броя на камионите по шосетата и скъсяваме голяма част от дистанцията в България. Влакът превозва до 34 ремаркета, което означава, че този час по шосетата и границите има 34 тира по-малко. Това са по-малко въглеродни емисии, по-малко потенциални ПТП-та, по-малко задръствания”, обясни Кискинова. Тя каза, че плановете на компанията и на партньорите им от Турция всеки ден да има по два курса – по един в посока.
„Българските и турските фирми бързо бяха убедени в предимствата на този транспорт. Икономическият ефект е много добър, като се спестяват и редица неприятности. Влаковете тръгват в 19:00 часа и на другия ден в 10:00 часа са на терминала – тук или в Турция”, каза изпълнителният директор на компанията. Влаковете от Пловдив стигат до два интермодални терминала в Турция – Чаталджа и Черкезкой
Управителят на интермодалния терминал Цанко Станчев казва, че от 2017 година, когато са открили терминала досега, е положен много труд, за да се разви услугата.
„За това време превозихме 45 000 контейнера и 12 000 ремаркета, което за България е доста добро постижение. Открихме на терминала и Митническо бюро, което е улеснение за клиентите”, каза Станчев. Той обясни, че след пристигането на стоката, директно тя може да бъде освободена за клиента, без да се задържа товара.