Три месеца. Толкова мина от брифинга на зам.-кмета по транспорт Тодор Чонов, след като обяви, че изключва шалтера на електронно-билетната система на градския транспорт. На 17 февруари цялото таксуване стана през кондуктори и касите на превозвачите,  а оттогава не се вижда нищо, което да е направено по нея. Формалната причина тогава бе, че испанската фирма „Индра” не е подала документи към НАП и Националния институт по метрология за сертифициране като сервизна фирма и тя не можеше да издава документи по наредба Н-18.  

Тогава зам.-кметът заяви, че Община Пловдив ще направи техническо задание и пазарно проучване за т.нар. надграждане на системата и обяви, че три фирми вече са влезли в контакт с Община Пловдив.  Бе заявено, че и компаниите ще оборудват по един автобус с нова техника, експериментално.

За този период всички хвърлени реплики за „ъпгрейд” изглежда увисват във въздуха. В Профила на купувача на Община Пловдив и към днешна дата не е пуснато пазарно проучване, официално от градската администрация също не са казвали такова да е започнало.

Т.нар. експериментална система на трите фирми в автобусите на Пловдив също е обвита в енигма. Никой нито е виждал, нито е чувал за подобно нещо вече трети месец.

Единственото нещо, за което Тодор Чонов бе прав се оказа, че никой не може да се ангажира и със срокове кога ел билетната система ще заработи и по какъв начин.
Много е вероятно след още три месеца зам.-кметът по транспорт, заедно с цялото ръководство на ОКТ да даде брифинг, на който ще кажат, че предвиждат съвременни методи за таксуване – банкови карти, с есемес, видеонаблюдение и други Hi-Tech неща.

За това зададохме въпросите си към Чонов и ОКТ – какво се случва с всички тези неща, както и заканите на градската администрация да съди „Индра”. 

За съжаление, към днешна дата е твърде вероятно Пловдив да не може да вземе пари от Европа за подвижен състав на градския транспорт. В последния публикуван План за възстановяване и развитие, мерките за подвижен състав на градските автобуси е насочен извън 10-те най-големи общини.

В насоките в проекта за Подкрепа за устойчива градска мобилност чрез мерки за развитие на екологични, безопасни, функционални и енергийно ефективни транспортни системи е записано, че  схемата предвижда подкрепа за всички градски общини с изключение на Видин, Плевен, Русе, Велико Търново, Варна, Бургас, Стара Загора, Пловдив, София и Благоевград. Причината е, че във въпросните градове са получили финансирани на базата на техните планове за устойчива градска мобилност в предишните програмни периоди.

Това от друга страна означава, че трябва много добре да се прецизира транспортната схема на града, както и да се направят необходимите реформи в нея. Очевидно е обаче, че липсва и експертиза и желание да се направи каквото и да е за градския транспорт на Пловдив от страна на отговорните фактори.