В поредица от материали TrafficNеws писа за „призрачната линия” на Пловдив – номер 10. Редица наши читатели ни сигнализираха, че чакат по 40-50  минути автобус от нея, а с всеки изминал месец времетраенето се увеличава. Оказва се, че още 4 линии имат подобен проблем и всички се обслужват от „Хеброс бус”. Те  са от договора, подписан през 2018 година, който скоро трябва да бъде актуализиран с анекс.

„Фантомът” от градския транспорт в Пловдив се движи на 90 мин., от 1 юли сменят превозвача муОт 1 юли взимат линия 10 от „Хеброс бус”, дават я на Петко Ангелов

„Изпълнението на курсовете по линиите 6,7,29 и 99 е около 80%. Подобно нещо не е имало от времето на Батаклиев в Пловдив. Скоро очакваме да подпишем анекса, с който  ще вдигнем пределните разходи на километър, а и тогава превозвачите ще могат да си прехвърлят линии с вътрешно споразумение”, обясни шефът на ОКТ Георги Стоилов. По думите му Веселин Дошков и „Хеброс бус” трябва да отстъпят линии на други превозвачи, защото видимо той не се справя с изпълнението .

„Идеята, ако освободи линия е да прехвърли автобусите от нея по останалите линии. Очакваме изпълнение от над 95% по тях, защото нещата не може да продължат така”, каза Стоилов. Той допълни, че ако мярката не проработи единствената друга опция е прекратяването на договора, който обаче е за всички.

С анексите по двата договора от 2020 и 2018 година превозвачите, ще могат да дават повече пределни разходи и така да получават повече субсидии и компенсации. В момента се получавало така, че немалка част средствата се връщали в държавния бюджет, защото  не могат да се усвоят.

Проблем обаче се оказва най-старият договор от 2016. Там цените са много по-ниски от тези в другите два, като разликата ще стане около 50 стотинки на километър, ако се приемат всички анекси, които са за индексиране на пределните разходи с 10%.

„Ще внесем в Общинския съвет предложение, заедно с мотивите на превозвачите, за да се изготви ново предложение за анексиране на договора, за да се доближат цените между договорите”, каза Стоилов. Той обаче смята, че с подписването  на другите два анекса, трябва да се освободят превозни средства и за линия 10, която е сред най-проблемните .

Пак неразбории с градския транспорт на Пловдив, „призрачната линия” остава при ДошковПревозвачите решиха, че анексът за анай-стария им договор, вече не ги устройства