Близо 11,5 км мантинели са поставени на Околовръстното шосе на Пловдив до този момент, като се предвижда общо да бъдат 23 км ограничителни системи. Това се казва във втория отговор на АПИ към TrafficNews.

Един от въпросите ни бе именно колко струват ограничителните системи по пътя. От Агенцията ни отговориха така:

„Обявената прогнозната стойност от 25 млн. лв. е за ремонта на цялата 14 км отсечка от Околовръстния път на град Пловдив, съвпадаща с второкласния път II-86 Пловдив - Асеновград, в участъка между кръговото кръстовище с Пазарджишко шосе /при км 0/ и кръговото кръстовище с Асеновградско шосе /при 14-ти км/. От тази сума около 3,4 млн.лв. са предвидени за изработване, доставка и монтаж на общо 23 км ограничителни системи /мантинели/ в 14 км участък, който се ремонтира. До момента са обновени 8 км от Околовръстния път, като са поставени 11,5 км ограничителни системи /мантинели/.”

На практика това означава, че близо 15% от сумата за реконструкцията на съоръжението отива за мантинели. В предишния отговор от АПИ обясниха, че ремонтът е правен по стандартите  за ремонт на републиканската пътна мрежа.

Тогава от пресцентъра обявиха, че габаритът на пътя не е променян -две ленти за движение, два банкета и водещи ивици. Ограничителните системи са монтирани съгласно стандарта и  ръба на шината е на 50 см от крайния ръб на настилката. 

Графика преди и сега показва разликата в използваемата част от пътя.

Припомняме, че вчера имаше и среща на АПИ с бизнеса на ремонтирания участък от 6 км, на който стана тежкия инцидент навръх Великден с три жертви.  На нея от Агенцията изразиха своята висока оценка за реконструкцията, но бизнесът изрази разочарованието си от изпълнението.

Преди това редица пловдивчани изразиха недоволството си, че пътят е стеснен, а  причина са поставените мантинели, които превръщат пътя в „улей на смъртта”.

АПИ: Околовръстното е страхотно! Бизнесът: Това е "Улей на смъртта"Представители на агенцията и неправителствения сектор направиха инспекция на ремонтирания участък

Околовръстното на Пловдив преди и сега! АПИ: Не е променян габаритът на пътяРеконструкцията на пътя е правена по стандарт от републиканската пътна мрежа, без проект

След трагедията на Околовръстното: Пловдивчани с критики към ремонта, наричат го „улей на смъртта”Според мнозина поставянето на мантинелите е напълно излишно и опасно, тъй като стеснява пътя