Със символично натискане на клаксона на влака започна един от най-очакваните проекти на Пловдив - пробива под Централна гара. В края на 2023 година новото съоръжение, което струва близо 100 милиона лв., трябва да бъде завършено и да се осигури нова връзка между двата най-големи района – „Южен“ и „Централен“.

Шефът на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски заяви, че модернизацията на ЖП Гара Пловдив е от ключово значение за развитието на цялата железопътна мрежа в България. Той помоли за търпение пловдивчани, тъй като една част от реализирането на пробива ще предизвика сериозна затруднение на движението – когато бъдат затворени булевардите „Христо Ботев“ и „Любен Каравелов“.

По план това ще се случи във втори етап на проекта, който трябва да започне в началото на 2023 година. Първи етап, който вече започна от страната на автогара „Родопи“, ще обхване пробива от южната му страната и участъка между коловозите 6 и 11.

От НКЖИ дадоха строителното разрешение на представителя на фирмата изпълнител „Трейс Груп Холд“ АД и заявиха, че те ще бъдат наблюдавани под лупа, тъй като е в тежко урбанизирана среда.

Бетонният мост ще бъде прекъснат едва когато движението в пробива бъде пуснато. След това ще се пристъпи към неговата модернизация. Относно идеята за отварянето на ЖП прелеза на ул. “Авксентий Велешки“ шефът на НКЖИ каза, че законът не го позволява.

Зико заяви, че през 2023 година с отварянето на пробива модернизацията на Бетонния мост и пускането на Мордър- Царевец трафикът в града ще бъде значително облекчен. Той призова пловдивчани да бъдат търпеливи, защото е важна крайната цел.