От месец вече е напълно прекратена всякаква дейност по ремонта на Околовръстното на Пловдив. Тоталното замразяване на обекта дойде след разпусната заповед на тогавашния директор на АПИ Апостол Минчев.

Именно тази заповед за преустановяване на всички строителни дейности на АПИ взе главата на Минчев, който бе уволнен незабавно от слyжeбният peгиoнaлeн миниcтъp Bиoлeтa Koмитoвa като тя нарече действията му "cвoeвoлия" и “саботаж срещу служебното правителство”. По-интересното е, че Минчев бе назначен именно от Комитова съвсем наскоро преди развръзката и уволнението му отново от същата ръка. 

Официален мотив за спирането така и нямаше, но пост фактум беше посочен основен такъв - липса на пари за разплащане по договорите на АПИ с фирмите-изпълнители. 

Така или иначе ремонтът на Околовръстното беше замразен след поредните рокадите в ръководството на АПИ. По това време трябваше да стартира третия участък от пътя от кръстовището на Коматево-Първенец в посока Пазарджишко шосе. Това е и най-амортизиралият участък. Междувременно пък се предвиждаше актуализиране, промяна и допълнение на проекта за Околовръстното шосе, в който да бъдат добавени нови аварийни отбивки. Освен това имаше протести относно мантинелите и предпоставките за ПТП, които те увеличават. 

Читатели на TrafficNews ежедневно ни питат какви са причините за замразяването на проекта, кога дейностите по ремонта ще бъдат подновени, защо дейности по най-проблемният участък все още не са стартирали, а междувременно пътят вече е силно амортизиран от тежката техника, преминаваща по него. Не се отказват да получат отговор и онези, които настояваха за промени по вече изградения участък, който стана известен като "улей на смъртта" и вече взе жертви. 

Ние пък изпратихме тези въпроси до АПИ. Ето какво ни отговориха те: 

Ремонтирани са 8 км от Околовръстния път на град Пловдив, съвпадащ с второкласния път II-86 Пловдив - Асеновград, в участъка от Коматевско шосе до Асеновградско шосе. 8-километровата отсечка е част от стартиралия през февруари т. г. поетапен ремонт на общо 14 км от Околовръстния път - между Пазарджишко шосе /при км 0/ и Асеновградско шосе /при 14-ти км/. Строителните дейности в останалите 6 км от Околовръстния път в отсечката между Коматевско шосе и Пещерско шосе ще продължат, когато има осигурено финансиране.

В момента се подготвя актуализация в частта за организацията на движение към технологичния проект, въз основа на който се изпълнява поетапният ремонт на 14 км от Околовръстния път. Целта е да се отразят всички констатации в одитния доклад на Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“, след което те да бъдат изпълнени. Проучват се места, на които да се проектират и впоследствие изградят допълнителни площадки за краткотраен отдих. С утвърждаването на актуализирания технологичен проект ще се определят конкретните дейности и срокът им за изпълнение.

Какво се случва с проекта за удвояване на околовръстното шосе?

Агенция „Пътна инфраструктура“ проведе обществена поръчка за изработване на технически проект и ПУП-ПП за обект: „Околовръстен път на гр. Пловдив – привеждане към габарит Г 23,5, в три обособени позиции:

Обособена позиция № 1: Път III-805 /Път I-8 Пазарджик – Пловдив/ п. в. Царацово – Съединение от км 0+000 до км 1+460 и участък за привързване към съществуващия път и път II-86 от км 0+000 до км 0+640.

Обособена позиция № 2: Път III-805 /Път I-8 Пазарджик – Пловдив/ п. в. Царацово – Съединение от км 1+460 до км 4+120.

Обособена позиция № 3: Път II-86 /път I-8 Пазарджик – Пловдив/ – Асеновград – Смолян от км 0+640 до км 14+600“.

За първите две позиции са сключени договори с класираните на първо място участници и е възложено изработването на проектната документация.

Към момента решението за класиране по обособена позиция 3 от 19 май 2021 г. се обжалва. След произнасяне на компетентните институции Агенция „Пътна инфраструктура“ ще предприеме необходимите действия.