Излизането на новия Mercedes-Benz E-Class потвърди една тенденция от последните години, според която моделите, особено тези на луксозните марки, все повече и повече започват да приличат един на друг. Постепенно това се оказва проблем, който явно няма да бъде решен скоро.
На външен вид седаните S-Class и E-Class на Mercedes-Benz са трудно различими
Досега автомобилите на Mercedes бяха добре разпознаваеми. Всички знаеха, че E-Class е седан с 4 фара, а S-Class е по-голям седан с два. Това открояваше моделите на марката от тези на Audi, чиито машини се отличаваха една от друга единствено по цената.
Сега обаче нещата се промениха. Новото Audi A2 е най-самобитният модел на компанията от Инголщат за последните 10 години. В същото време трите основни седана на Mercedes (освен E- и S-Class включваме и C-Class) се различават най-вече по големината си и по задните светлини.
Ако се върнем назад в историята, скъпият и консервативен дизайн на Mercedes и друг път е правил подобни неща. Вижте колко си приличат тези Mercedes-Benz 190 E и 300 CE от края на 80-те години на миналия век. По днешната класификация това са C- и E-Class, но въпреки приликите си, те няма как да бъдат объркани.
Сега обаче разликата е сведена до минимум. Обяснението за това е просто – Mercedes в момента предлага 30 модела, които скоро ще станат 40. И само три от тях ще си останат класически седани със задно предаване, дълъг преден капак и разположен на предната ос двигател.
Останалите автомобили на марката ще имат различни пропорции, както и различен вид на задната част. Това се отнася не само за купетата, но и за кросовърите, като идеята е те да не приличат на клонинги.
Според маркетолозите на компанията не е нужно клиентът да прави разлика между C-, Е- и S-Class. Защото той сравнява C-Class с BMW 3-Series и Audi A4, а не с по-големите модели на Mercedes. В крайна сметка всичко зависи от това колко пари може да инвестира купувачът в нов автомобил. А от Mercedes са готови - срещу съответното заплащате, да му предложат различни варианти на оформление на предницата и така колата му да се отличава.
Подобен подход предприемат и други производители на луксозни автомобили. Например, в Jaguar винаги са предлагали различни на вид модели, но сега е доста трудно да различим XE от XF.
* Дори големите фенове на Jaguar трудно познават кой от тези два автомобила е XE и кой XF
Според главния дизайнер на марката – Йън Кълъм, това е временно явление, тъй като сега Jaguar смята да подмени изцяло гамата си, като създаде цял ред запомнящи се автомобили. И когато това стане, дизайнерите ще получат по-голяма свобода на действие.
По същия начин мислят и във Volvo, както и в BMW, чиито модели все повече си приличат един на друг. Явно компаниите променят стратегията си, като предпочитат да инвестират в технологии, а не в дизайн. При него просто следват стратегията, според която „младшите” модели трябва да приличат на „старшите”. И съответно да поддържат имиджа на марката.
TNS.bg
Още от категорията
Какво очаква Везни, Скорпион и Стрелец през месец ДЕКЕМВРИ?