”За мен като министър на отбраната и вицепремиер Българската армия е най-важна и е най-голямата ми грижа, докато за ”Демократична България“ на първо място е да приветства гей-парадите и да се грижи за "правата на еднополовите двойки". Но самият факт, че улисани в многобройните си акции в подкрепа на гейовете, са намерили време да споменат и Българската армия – това е един наистина положителен факт”. Така военният министър Красимир Каракачанов коментира позиция на предшественика си Велизар Шаламанов от ”Демократична България”, пише mediapool.bg.

По-рано бившият военен министър коментира състоянието на старата съветска техника, която все още е на въоръжение в българската армия. Шаламанов припомни, че се навърши една година от катастрофата на единствения ни летящ вертолет Ми-17, при която загинаха двама военни. ”Вече една година от възложеното на Военна прокуратура досъдебно производство няма "ни вест, ни кост“. Никой вече не споменава за катастрофата, за причините, за летците, за виновните и за отговорните. Всичко беше ”заметено под килима“ с цел да бъде забравено, а вината и отговорността – размити”, коментира Шаламанов. Той призова прокуратурата и съдът да посочат виновните и те да получат справедливи присъди, за да не даваме такива свидни жертви в бъдеще. Според него най-вероятната причина е техническа повреда на опашния винт или на неговото задвижване, причинена от вътрешна ”умора на материала“. ”Основната отговорност за тази повреда е неправилното поддържане на съветската летателна техника, в непълен обем от изискванията на производителя, удължаването на междуремонтния ресурс на ”своя глава“, без съгласието на производителя”, посочи Шаламанов. Каракачанов обаче не е съгласен с позицията му.

”Демократична България“ в своята позиция говори за "опасна руска авиотехника“ и за "опасно малък брой на полетните часове“ за тренировъчни полети на летците. Това твърдение е добър пример за подмяна на причината и следствието. Истината е, че именно заради такъв тип дългогодишно философстване и бездействие авиотехниката бе оставена без поддръжка и бяха драстично ограничени полетните часове. Така че няма как един проблем да се лекува с още повече от същата политическа причина, която е породила този проблем”, посочва Каракачанов в позиция, разпространена от военното министерство.