Украинският шофьор Станислав Пислар поиска прошка от семейството и близките на жертвите на катастрофата, която причини в края на месец май тази година на магистрала „Тракия“. С изслушване на вещите лица започна третото подред заседание по делото. Експертите, изготвили съдебно-психиатричната и химическа експертиза, разкриха  възможна ли е употребата на наркотици да е повлияла на поведението на водача. Думата поиска и обвиняемият Пислар. Пред магистратите той изрази искреното си съжаление за случилото се и помоли близките на Ивайло и Северина за прошка.

„Бих дал своя живот, за да ги върна. Най-страшното е, че не мога. Моля се те да ми простят. Журналистите и прокуратурата ме обвиняват, че съм наркоман. Никога не съм си позволявал да шофирам под въздействието на алкохол или дрога. Никога през целия си живот не съм нарушавал закона и правилата за движение по пътищата“, каза Пислар.

Два месеца след катастрофата! Изправят на съд украинеца, убил Северина и Ивайло27-годишния Станислав Пислар предизвика тежък инцидент на АМ Тракия

За обвиненията за консумация на наркотични вещества той категорично отрече да е взимал такива преди ПТП-то. 18 дни преди трагедията той е бил на курс в Холандия, след като е разтоварил товара, той е имал 60-часова почивка. По време на нея със свои колеги са посетили „Coffe shop”, заведение в което може да се консумира законно леки наркотични вещества. Там той е ял бисквити с марихуана. Украинецът разказва още, че е знаел, че въздействието на тези наркотични вещества трае между 12 и 15 часа. Въпреки това, той се е качил на камиона едва след 24 часа и е заминал за Испания.

Преди да поеме курса, Станислав е преминал през задължителни тестове за алкохол и наркотици. Всички те са показали отрицателен резултат. След шестдневния курс до Испания му е била възложена задача да замине за България. Отново е бил тестван и резултатите са били отрицателни. Според неговия разказ, като пристигнал у нас е бил бодър и трезвен. Според него до катастрофата се стигнало заради ремонтите на пътя и липсата на адекватни знаци, обозначаващи препятствие.

„Не можах да избегна катастрофата.  Когато карам в Европейския съюз на километри преди ремонтите има указателни табели за тях. В тази ситуация имаше знак, но беше прекалено близо до ремонта, не можах да преценя разстоянието, а и пред мен се движеше друг камион. Тирът се пристрои най в ляво, аз се опитах също да се пристроя, но загубих управлението на камиона. Системата за безопасност не се задейства, но се ударих в мантинелата и повече не успях да удържа камиона. Очаквам справедливо наказание за това, което съм направил, а не за това в което съм обвинен“, заяви още в съда Станислав.

Делото продължава и към този момент с пледоарии на прокуратура и защита.