Как работят чиновниците, учтиви ли са, усмихват ли се, бързо ли обслужват клиентите - това ще установяват шефове, маскирани като тайни клиенти в държавните администрации.
Проверката за качеството на обслужването става задължително, както и провеждането на анкетни проучвания и консултации със служителите.
Тези промени в Наредбата за административното обслужване предлага вицепрезидентът Томислав Дончев. От днес стартира едномесечен период на обществено обсъждането им, съобщиха от пресцентъра на Министерския съвет.
Измененията в Наредбата за административно обслужване ще дадат възможност на администрациите да усъвършенстват качеството на обслужване чрез постигане на допълнителни собствени стандарти - за местоположение на центъра за обслужване, осигуряване на паркинг, онлайн комуникация с потребителя, онлайн проверки на статуса на услугата, както и възможност за обслужване в извънработно време, обясняват още от пресслужбата на МС.
В края на юни Министерският съвет възложи на фирмата "СМТ България" ЕООД да направи проверки по метода „таен клиент“ на 13 администрации в България. Инспекторите установиха нередности при предоставянето на административните услуги в България - а именно - дълго чакане на опашки, нелюбезни служители и изискване на ненужни документи.
Тайните клиенти откриха още, че от гражданите се изискват документи, които не са необходими по закон.
Проверката установи, че най-дълго време за получаването на услуги е регистрирано в столичният КАТ при подмяна на шофьорската книжка - това отнемало цели шест часа висене по опашки от гише на гише. На администрациите бе даден месец, за да отстранят проблемите.
Още от категорията
БНБ прави аукцион за нови 200 млн. лева дълг