Хората с увреден слух и зрение вече ще могат да използват спешния телефон 112, ако имат нужда от помощ. Министерство на вътрешните работи работеше по внедряването на услугата, която да осигури достъп до Единния европейски номер за спешни повиквания.

Експертите от районните центрове стартираха обучителни срещи с регионалните структури на Съюза на глухите в България, за да ги запознае с услугата, начинът по който работи мобилното приложение и да окаже съдействие при регистрацията.

За да се регистрират в приложението, хората ще трябва да изпратят лични данни като три имена, ЕГН, адрес, телефон, имейл и увреждане на човека - например не чува, не вижда, не говори.

Изработен е и информационен клип, с който да се достигне до всички потребители.

Припомняме, че върху системата започна да се работи през септември миналата година. Изграждаше се изцяло нова платформа, чрез която сигналите да бъдат подавани и като видео.