Две обособени пространства за паркинг в центъра на Пловдив, които чрез табели и огради, сигнализират, че са предназначени само за живущите в блока, се оказаха незаконни.

Проверката бе инициирана в район "Централен" по сигнал на TrafficNews.bg. Става дума за две зони за паркиране на ул. "Христо Ботев" №71-73 с огради и табели, както и на административен адрес ул. "Богомил" №1 с бул. "Цар Борис III Обединител" №155-157 другата с големи указания, гласящи че паркирането там е само за жителите в прилежащия сграден фонд. И двата паркинга обаче се оказаха обособени върху общински парцели, без за това да има каквото и да е разрешение от страна на местната администрация. 

Преди няколко седмици ви разказахме за статута на т.н. "частни паркинги", които се организират и "управляват" от живущи в зоните с цел да паркират единствено те. Такава практика обаче се оказва на ръба на закона и в малцина случаи подобни съоръжения могат да бъдат легално обосновани.

Има една опция пространствата да са ограничени за ползване от "чужди субекти" и тя гласи, че живущите в блока или кооперацията, трябва да инициират режим за местодомуване на автомобилите си, като цяло зона да бъде пригодена за това и да бъде на 100% заплатена по брой места. Тоест, ако площта пред дома ви позволява обособяване на 30 места, ежемесечно трябва да бъдат заплащани на районната администрация по 600 лева, а в замяна тя може да им постави вместо 30 отделни скоби, една на подстъп на паркинга, изпълняваща ролята на бариера.

Случаят обаче изобщо не е такъв и нито има учреден режим за местодомуване, нито платена такса, нито земята е частна собственост, нито има разрешение за ползване, още по-малко за разполагане на "препятствия" и забранителни табели за паркиране. От районната администрация са препратили сигнала за двете зони към Пловдивски Общински инспекторат по компетентност, тъй като служителите там отговаря за контрол по поставяне на преместваеми обекти върху общинска собственост.

Очаква се при официално становище от Инспектората, да се пристъпи към действия по премахване на огражденията с цел тези обществени места да биват използвани от всички.